کدام هاست برای وردپرس مناسب تر است؟

هاست وردپرس یک راه حل مناسب برای وبمسترهایی است که قصد دارند یک قدم بیشتر سایت خود را ارتقا دهند. این نوع هاست‌ها به جهت امکانات و ویژگی‌هایی که دارند، می‌توانند به راحتی با این CMS هماهنگ شده و عملکرد و سرعت سایت‌های خود را بیشتر کنند. در ادامه می‌خواهیم بهترین هاست مناسب برای سیستم‌های وردپرسی را معرفی کرده و ویژگی آنها را برای شما معرفی کنیم.

هاست مناسب وردپرس چیست؟

در ابتدا و در پاسخ به سوال این مقاله باید بگوییم هاست وردپرس می‌تواند بهترین انتخاب برای کسانی باشد که قصد دارند یک فضای ذخیره سازی را برای سایت خود انتخاب نمایند. بنابر آمارهایی که در سال 2022 منتشر شده‌اند، ایران در حدود بیش از 350 هزار سایت وردپرسی دارد. از سوی دیگر، علاقه و سهم بازار استفاده از چنین سیستم مدیریت محتوایی در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته به طوری که اکثر سایت‌های شرکتی، خدماتی، فروشگاهی و شخصی با چنین پلتفرمی ارائه می‌شوند. چنین داده‌هایی نشان می‌دهند که انتخاب یک هاست مناسب وردپرس چقدر در دوره کنونی مهم بوده و دغدغه وبمسترهای بسیاری است.

هاست‌های مناسب وردپرس، پلتفرم‌هایی هستند که فضای ذخیره سازی آنها به آسانی با سیستم وردپرسی شما تعامل کرده و بهترین هماهنگی را دارد. همانطور که می‌دانید وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا بسیار قدرتمند است که بیشتر امکانات آن با نصب ماژول‌های خارجی تکمیل می‌شود. به همین جهت می‌بایست زیرساخت لازم و هماهنگی را با اجزای مختلف وردپرس نظیر قالب‌ها، پلاگین‌ها و غیره داشته باشد.

در ادامه این بخش می‌خواهیم با بررسی ویژگی‌های یک هاست وردپرس مناسب، به معرفی مدلی از فضاهای ذخیره سازی بپردازیم که می‌توانند برای راه اندازی سایت‌های فعال در این بخش مناسب باشند.

هاست مناسب وردپرس چه ویژگی‌هایی دارد؟

در رابطه با هاست مناسب وردپرس می‌توان به برخی از ویژگی‌های زیر اشاره کرد که می‌توانید با مشاهده آنها، برای خرید این نوع هاست‌ها اقدام کنید. معمولا چنین فیچرهایی می‌توانند در بهینه سازی سئو و امنیت سایت موثر باشند. از جمله می‌توان گفت:

  • SSL رایگان: یکی از امکانات مهم امنیتی که باید هاست وردپرس شما داشته باشد، استفاده رایگان از گواهی‌های SSL رایگان است. این قابلیت معمولا از طریق Let’s Encrypt ارائه می‌گردد و می‌تواند در جلب اعتماد کاربر و سئو مهم باشد
  • پشتیبان گیری روزانه: مورد دیگری از قابلیت‌هایی که باید در انتخاب یک هاست مناسب وردپرس در نظر بگیرید، امکان بکاپ گرفتن روزانه است. این قابلیت کمک می‌کند تا بتوانید اطلاعاتی که روزانه کاربران شما در سایت ثبت می‌کنند اعم از خرید‌ها، تراکنش‌ها و غیره را در یک نسخه قابل بازیابی حفظ کنید.
  • عملکرد بالاتر: سایت‌های وردپرسی به واسطه آنکه با سیستم‌های وردپرسی هماهنگ هستند، می‌توانند عملکرد خوبی را در کارکردن با این پلتفرم‌ها ارائه دهند. از نصب و تنظیمات اولیه سایت گرفته تا امکان آپدیت و بروزرسانی آنها.
  • امنیت: هاست‌های مناسب وردپرس می‌توانند ویژگی‌های امنیتی خوبی را ارائه کنند که از آن جمله می‌توان به فایروال برای پورت هاست، نظارت بر بدافزارها، احراز هویت دو عاملی و غیره اشاره کرد.
  • مقیاس پذیری: شما می‌توانید براساس میزان حجم ترافیک در سایت خود و محتوایی که درون آن قرار گرفته است، هاست وردپرس را با بهبود کانفیگ آن قوی‌تر کنید. معمولا پلن‌های مشخصی از سوی هاستینگ به جهت تقویت هاست در نظر گرفته شده‌اند که قابل ارتقا حتی بعد از انتخاب پلن اولیه خواهند بود.
  • پشتیبانی: بهتر است در انتخاب هاست مناسب وردپرس، به سراغ پلتفرم‌هایی بروید که پشتیبانی خوبی را ارائه می‌کنند. چه از نظر فنی یا فروش، این سرویس مهم است. این ویژگی برای آن دسته از کاربرانی اهمیت دارد که سایت‌شان فروش یا ترافیک بالایی داشته و ممکن است دچار مشکل شود. از آنجایی که ممکن است بخشی از مشکلات سایت مربوط به هاست باشد، شما باید بتوانید با تعامل سازنده با پشتیبانی، این مشکلات را برطرف کنید.

معرفی هاست وردپرس و خرید آن

در میان انواع مختلفی از سرویس‌های میزبانی وب، می‌توان از هاست وردپرس به عنوان بهترین فضای ذخیره سازی نام برد. شما می‌توانید چنین هاست‌هایی را دقیقا در پاسخ به نیاز خود برای مدیریت و ارتقا سرعت و عملکرد سایت وردپرسی تهیه نمایید. در واقع هاست‌های وردپرس برای این CMS از نظر استانداردهایی که دارند بهینه سازی شده و این مهم‌ترین نقطه قوت و تفاوت آنها با هاست‌های معمولی است. این مدل هاست‌ها معمولا فضای ذخیره سازی بیشتری را ارائه می‌دهند و از پهنای باند و امکانات بیشتر و امنیت بالاتری (که در بخش قبل به آنها اشاره کردیم) بهره مند هستند. به همین جهت هزینه آنها بالاتر از هاست معمولی است.

اگر قصد خرید هاست وردپرس را دارید، اکیدا پیشنهاد می‌کنیم حتما از یک شرکت هاستینگ معتبر اقدام کنید. چراکه کیفیت این نوع‌ هاست‌ها تا حد بسیاری زیادی به امکانات و شرایطی وابسته است که هاستینگ‌ها روی آن اعمال می‌کنند. مثلا اگر شرکتی این هاست را به صورت اشتراکی به فروش می‌رساند، ممکن است تجربه و عملکرد خوبی را از آن شاهد نباشیم. چنین پلتفرم‌هایی برای تهیه هاست وردپرس اقتصادی مناسب خواهند بود. از سوی دیگر در هنگام خرید هاست بهتر است به سراغ مدل‌های اختصاصی یا مدیریت شده بروید.

سوالات متداول کاربران برای هاست وردپرس

در انتها این بخش نیز به برخی از سوالات متداول شما کاربران می‌پردازیم که عبارتند از:

  • پارامترهای متمایز کننده هاست وردپرس با دیگر فضاهای ذخیره سازی چیست؟

در پاسخ می‌توان به چند مورد مهم اشاره کرد که شامل استفاده سریع و نصب سیستم وردپرسی با یک کلیک، فیچرهای امنیتی پیشرفته‌تر و کنترل پنل آسان می‌باشند. چنین هاست‌هایی می‌توانند با داشتن این ویژگی‌ها، امکان تعامل سریع‌تر با سایت را داشته باشند.

  • بهترین شرکت برای خرید هاست وردپرس کجاست؟

اگر به دنبال بهترین شرکت هاست وردپرس هستید و می‌خواهید یک پلن قدرتمند از این نوع فضاهای ذخیره سازی را تهیه کنید، ما به شما شرکت چابکان را پیشنهاد می‌کنیم. مجموعه چابکان در زمینه ارائه خدمات و هاست ابری، به عنوان یک هاستینگ ایرانی قدرتمند فعالیت می‌کند. از جمله ویژگی‌هایی که هاست‌های وردپرسی این شرکت دارند می‌توان به بکاپ گیری، SSL رایگان، تنوع موقعیتی در داخل و خارج ایران، امنیت با بروزترین فایروال‌ها، پشتیبانی 24 ساعته، دسترسی کنسول، ساب دامنه رایگان، پنل کاربری ساده، امکان مقیاس پذیری و سرعت بسیار بالا اشاره کرد.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت