چه نوع هاستی برای جوملا مناسب تر است؟

هاست مناسب سیستم مدیریت محتوای جوملا باشد چیست؟ در این مقاله می‌خواهیم کمی راجع به فضاهای ذخیره سازی که مناسب CMS جوملا هستند صحبت کنیم و شما را با بهترین پیشنهادات در این بخش آشنا سازیم. همچنین برحسب آنکه پلتفرم شما چه ویژگی‌هایی دارد، چند نمونه از انواع Hostهای مناسب را برای شما معرفی خواهیم کرد.

معرفی اجمالی سیستم مدیریت محتوای جوملا (Joomla)

قبل از اینکه بخواهیم راجع به هاست مناسب برای جوملا صحبت کنیم، بهتر است ابتدا با این سیستم مدیریت محتوا آشنا شوید. جوملا یکی از سیستم‌های مدیریت محتوای قدیمی است که به صورت رایگان ارائه شده و از آن می‌توان برای ساخت وب سایت‌های مختلف و برنامه‌های آنلاین استفاده کرد. این نوع CMS به زبان PHP برنامه نویسی شده است و از پایگاه داده MySQL پشتیبانی می‌کند. جوملا به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا بسیار قابل توسعه بوده و ایمن شناخته می‌شود.

این نوع CMS همانند وردپرس دارای سیستم قالب و افزونه است. بدین معنا که شما می‌توانید با نصب قالب، ظاهر و برخی از امکانات آن را تغییر داده و با نصب افزونه‌ها، امکانات مختلفی را به پلتفرم خود اضافه کنید. کاربران می‌توانند عملکردهای مختلفی را از طریق پلاگین به سایت اضافه کنند. همچنین این نوع پلتفرم‌ها می‌توانند از ایجاد سایت‌های چند زبانه نیز پشتیبانی نمایند. در نهایت نیز به دلیل ساختاری که سیستم مدیریت محتوای جوملا دارد، سئو فرندلی بوده و قادر است در نتایج SERP گوگل ظاهر شود.

تاکنون در حدود 1.8 درصد از کل سایت‌های دنیا از سیستم مدیریت محتوای جوملا استفاده می‌کنند. در ایران تعداد این نوع سایت‌ها در حدود بیش از صدها عدد (بیشتر از 600 تا) بوده و این کشور رتبه 14 را با این عدد در بین کشورهایی با بیشترین تعداد سایت مبتنی بر CMS جوملا دارد. چنین داده‌هایی نشان می‌دهند که هنوز هم برخی از وب سایت‌ها با این سیستم فعالیت کرده و لازم است برای آنها یک هاست قدرتمند ارائه گردد.

بهترین پیشنهاد برای خرید هاست جوملا چیست؟

هاست‌ها یک نیاز ضروری برای سایت‌های مختلف هستند تا بتوانند محتواهای درونی خود را در آن نگهداری کرده و ارائه کنند. فرقی نمی‌کند از چه نوع سیستم مدیریت محتوایی استفاده می‌کنید، استفاده از هاست یک پیش نیاز برای راه اندازی هر نوع وب‌سایتی است. از سوی دیگر نقش سایت در حفظ امنیت داده‌هایی که در سایت شما وجود دارد، اطلاعات کاربران، تراکنش‌ها و خرید و فروش آنها مهم است. اگر Host خوب و مناسبی را برای سیستم مدیریت محتوای خود انتخاب کنید، می‌توانید تا حد بسیار خوبی سرعت راه اندازی سایت‌تان را افزایش داده و تجربه کاربری‌ را ارتقا دهید.

همه این موارد دلایلی هستند که اهمیت انتخاب یک هاست جوملا خوب را به وضوح بیان می‌کنند. حال در رابطه با اینکه چه فضای ذخیره سازی برای سیستم مدیریت محتوا جوملا مناسب است باید به چند نکته توجه کنید:

  • CMS جوملا نسبت به وردپرس سنگین‌تر است. بدان جهت که جوملا پایگاه کد پیچیده‌تری دارد و به همین خاطر برای اجرا نیاز به منابع بالاتری خواهد داشت.
  • انتخاب نوع هاست در کنار نکته قبل، تا حد بسیار زیادی به نوع سایت شما و میزان پیچیدگی یا سنگین بودن آن وابسته است. به عنوان مثال، اگر سایت شما از محتوای چندرسانه‌ای زیادی استفاده می‌کند، یک سایت فروشگاهی با تعداد صفحات بسیار زیاده بوده و یا بی‌شمار کاربر و ترافیک دارد، قطعا نیاز به Hostهای قدرتمندی دارید.

با توجه به نکاتی که در این قسمت بیان کردیم، چند پیشنهاد مناسب را برای خرید هاست مناسب جوملا در ادامه بیان خواهیم کرد.

هاست مناسب جوملا چیست؟

در کل برای پیشنهاد هاست مناسب جوملا براساس فاکتورهایی همچون بزرگی سایت، ترافیک و سنگینی آن، می‌توان به چندین پیشنهاد مختلف اشاره نمود که عبارتند از:

  • مدل اشتراکی: اگر سایتی دارید که بسیار کم حجم بوده و یا فشار پردازشی روی آن بسیار کم است، به سراغ این مدل فضاهای ذخیره سازی بروید. در واقع این مدل از منابع و سرورها می‌توانند هزینه‌های بسیار اقتصادی را در مقابل کارکرد خود ارائه کنند.
  • مدل VPS: برای سایت‌های جوملایی که تا حدودی می‌توان آنها را Medium یا متوسط در نظر گرفت، فضاهای میزبانی VPS یا سرور مجازی مناسب خواهند بود. بنابراین اگر به یک سطح فضای ذخیره سازی قدرتمندتر احتیاج داشتید، به سراغ این مدل بروید. هرچند این نوع فضاهای ذخیره سازی، منابع بیشتری را ارائه می‌کنند، اما هزینه آنها بیشتر خواهد بود.
  • مدل اختصاصی: برای پلتفرم‌هایی که مبتنی بر CMS جوملا بوده، بسیار بزرگ هستند و ترافیک بالایی دارند، فضاهای میزبانی اختصاصی پیشنهاد می‌شود. در چنین حالتی یک سرور به صورت کامل در اختیار شما قرار می‌گیرد تا بتوانید از تمام منابع آن برای هندل کردن فعالیت‌های مختلف سایت خود بهره مند شوید.
  • فضای ذخیره سازی ابری: مورد دیگر آن است که از فضاهای ذخیره سازی ابری استفاده کنید. این نوع سرویس‌ها با اتصال به شبکه‌ای از سرورهای مختلف، دسترسی، ایمنی و سرعت بالاتری را ارائه می‌کنند.

اگر شما هم می‌خواهید برای تهیه هاست ابری یا هاست وردپرس و دیگر سرویس‌های میزبانی قدرتمند استفاده کنید، ما به شما محصولات چابکان را پیشنهاد می‌دهیم.

پرسش های متداول کاربران

از جمله پرسش‌های متداول شما کاربران راجع به هاست مناسب برای سیستم عامل جوملا می‌توان به موارد زیر اشاره نمود که عبارتند از:

  • چه متغیرها و پارامتر هایی را در زمان انتخاب فضای ذخیره سازی برای جوملا باید درنظر بگیریم؟

یکسری از پارامترها مربوط به سایت شما می‌شود که حتما باید آنها را درنظر بگیرید. از جمله می‌توان به سنگینی سایت، نوع کاربری از نظر فروشگاهی، شخصی، شرکتی، میزان ترافیک کاربران، تعداد کاربران آنلاین در سایت و غیره اشاره کرد. همچنین فاکتورهای دیگر در انتخاب این نوع فضاهای ذخیره سازی عبارتند از قیمت، منابع، آپتایم، پشتیبانی و امنیت Host.

  • چگونه برای یافتن بهترین فضای ذخیره سازی برای جوملا اقدام کنیم؟

بهترین حالت آن است از کسانی که تجربیات خوبی در این بخش داشته‌اند کمک گرفته و سرویس‌های خود را از بهترین شرکت‌های Hosting تهیه کنید.

  • مزیت‌های به کارگیری فضای ذخیره سازی مناسب جوملا چیست؟

از جمله این مزیت‌ها می‌توان به دریافت سرعت بالاتر، امنیت بیشتر، هندل کردن تعداد کاربران بالا، ارتقا تجربه کاربری و نیز پاسخگویی سریع‌تر سایت اشاره نمود.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت