چگونه افزایش ترافیک را مدیریت کنیم؟ + راهکارهای آن

مدیریت ترافیک ورودی به یک سایت، به شما کمک می‌کند تا بتوانید علاوه بر حفظ سایت از داون شدن، کاربران را به صورت هدفمند هدایت کنید. اما چگونه افزایش ترافیک را مدیریت کنیم؟ چه راهکارهایی برای آن وجود دارد؟ در این خصوص می‌خواهیم به چند پاسخ اشاره کنیم که در انتهای این مقاله بیان شده است.

ترافیک سایت چیست؟

پیش از آنکه بخواهیم این سوال را به صورت کامل پاسخ دهیم، بهتر است ابتدا با مفهوم ترافیک سایت‌ها آشنا شویم. همانطورکه در بزرگراه‌ها، ترافیک به معنای تعداد اتومبیل‌هایی است که در جاده تردد می‌کنند، ترافیک وب نیز چنین تعریفی دارد. در این حالت تعداد کاربران سایت شما هستند که آن را تعیین می‌کنند. به طور خلاصه، ترافیک وب سایت به معنای تعداد بازدیدکنندگان و بازدیدهایی است که یک وب سایت دریافت می‌کند.

ترافیک وب سایت در ابتدا به عنوان یک معیار بسیار مهم برای سنجش موفقیت در وب در نظر گرفته می‌شد. با این حال کسب‌و‌کارها دیگر به این معیار کمتر توجه می‌کنند و بیشترین تمرکز به سودآوری از آن و افزایش نرخ تبدیل رفته است. ترافیک وب سایت تنها یکی از فاکتورهای مهم برای وب‌مسترها می‌باشد. با این حال اگر سئو و مارکتینگ را به خوبی و در کنار هم رعایت کنید، می‌توانید نرخ تبدیل بالایی داشته باشید. اگر راجع به سئو سایت سوالی دارید، می توانید مقاله سئو سایت را مطالعه کنید.

اما چگونه افزایش ترافیک را مدیریت کنیم؟ در پاسخ باید به یکسری راهکارها و ابزارها اشاره کرد که در قسمت آتی به آن می‌پردازیم.همچنین شما میتوانید در هاست ابری چابکان منابع خود را نیز افزایش دهید .

چرا باید اقدام به مدیریت ترافیک سایت کنیم؟

برای آنکه بتوانیم بگوییم چگونه افزایش ترافیک را مدیریت کنیم؟، بهتر است با دلایل انجام این کار آشنا شویم. چرا باید اقدام به مدیریت ترافیک سایت خودمان نماییم؟ در این خصوص باید گفت:

  • جلوگیری از افت سئو سایت: فرض کنید در سایت شما، صفحاتی به صورت 404 وجود دارند. در این حالت لازم است ترافیک سایت خود را از ورود به این لینک‌های مخرب دور نگه دارید. چراکه این کار منجر به عدم رضایت کاربران، افت اعتبار برند، افزایش نرخ پرش و خروج کامل از سایت شما خواهد شد.
  • خطاهای وردپرس: یکی دیگر از دلایل مهمی که منجر می‌شود تا شما به سوال “چگونه افزایش ترافیک را مدیریت کنیم؟” اهمیت بدهید، داون شدن سایت است. 2 دلیل مهم در این رابطه مرتبط با افزایش ترافیک سایت وجود دارد. اولین مورد، استفاده بیش از حد منابع سرور است که منجر به از کار افتادن آن می‌شود. این مورد به خصوص در سایت‌های وردپرسی با منابع کم بسیار دیده شده است. مورد دوم، تمام شدن پهنای باند هاست شما است که معمولا در این مواقع، دسترسی به سایت به صورت کامل قطع خواهد شد.

نکته: به این مورد توجه کنید که ورود کاربر در سایت و تعامل با آن نیز با نوعی کاهش پهنای باند همراه است. چراکه کاربر اقدام به دانلود داده‌های سایت شما برای نمایش آن می‌کند.

  • هک شدن سایت: ممکن است در اثر ورود حجم زیادی از کاربران به سایت شما، توجه هکرها و رقبای شما به سایتتان بیشتر شود. در این صورت اقدامات خرابکارانه از جمله اعمال حملات دیداس و غیره بیشتر خواهد شد.
  • آفلاین کردن سایت: ممکن است برخی رقبا و هکرها، با روانه کردن حجم زیادی ورودی و افزایش درخواست به سایت، اقدام به آفلاین کردن آن نمایند.

چگونه افزایش ترافیک را مدیریت کنیم؟ + توصیه‌های فنی

هرچند در ابتدا ممکن است ورود ترافیک بالا از سوی کاربران خوشایند باشد، اما بیشتر شدن حجم ورود به سایت، مشکلاتی را پدید می‌آورند که در بخش قبل، قسمتی از آنها بیان شد. حال در مورد راهکارهای مدیریت افزایش ترافیک سایت می‌توان گفت:

  • ارتقا هاست: یکی از مهم‌ترین پاسخ‌ها برای اینکه چگونه افزایش ترافیک را مدیریت کنیم؟ این است که سایت خود را به یک هاست مستقل متصل کنید. هاست‌های اشتراکی تنها برای کسب‌و‌کارهای کوچک مناسب هستند. پلن‌های مشترک فاقد پهنای باند برای مدیریت ترافیک بالا هستند و ارائه دهنده هاست ممکن است سایت شما را جریمه کند. چراکه بیش از سهم اختصاص داده شده خود از ظرفیت سرور استفاده می‌کنید. همچنین بار ترافیک سایت‌های دیگر روی سرور نیز بر عملکرد سایت شما تاثیر می‌گذارد.
  • خرید سرور: بهترین پیشنهاد ما، خرید یک سرور مجازی خصوصی یا VPS است. همچنین شما می‌توانید یک سرور مجزا و مستقل (Dedicated) نیز تهیه کنید. با یک سرور اختصاصی، سایت پر بازدید شما از یک سیستم فیزیکی کامل برخوردار خواهد بود.
  • ساده‌تر کردن طراحی سایت: برای نمایش صحیح هر عنصر در یک صفحه، نیاز به درخواست HTTP بین مرورگر بازدیدکننده و سرور میزبان وجود دارد. بنابراین، صفحاتی که تعداد زیادی از اسکریپت‌ها یا عناصر مولتی مدیا دارند، به احتمال زیاد دیر بارگذاری می‌شوند. ساده‌ترین راه برای مقابله با این مشکل این است که طراحی صفحه خود را ساده‌تر کنید. اسکریپت‌های اضافی را حذف کرده و تصاویر را بهینه آپلود کنید. ابعاد تصاویر را محدود کرده و همه فایل‌های CSS را در یک فایل ترکیب نمایید. تصاویر را به صورت تنبل بارگذاری کرده و افزونه‌های نصب شده را به حداقل برسانید.

چگونه افزایش ترافیک را مدیریت کنیم؟ + توصیه‌های سئویی

دسته‌ای دیگر از راه‌ حل‌هایی که می‌توان در پاسخ به اینکه چگونه افزایش ترافیک را مدیریت کنیم؟ بیان کرد، عبارتند از:

  • حذف پیوندهای شکسته: یکی از مهم‌ ترین روش های افزایش ترافیک سایت و مدیریت آن، تشخیص و حذف پیوندهای شکسته است. در این صورت می‌توانید کاربران را از ورود به این بخش‌ها که منجر به بازگشت و خروج از سایت می‌شوند، بازدارید.
  • طراحی سایت موبایل فرندلی: امروزه کاربران موبایل، بیشترین سهم را در یوزر سایت‌ها دارند. به همین خاطر لازم است سایت از نظر ظاهری، دسترسی به عناصر مختلف و نیز سرعت، بهینه شده باشد.
  • ایجاد ساختار ناوبری: همچنین پاسخ دیگر برای اینکه چگونه افزایش ترافیک را مدیریت کنیم؟ این است که کاربر را از سردرگمی درآورید. بهتر است برای تمام صفحات خود، به خصوص صفحات محصول و مقالات، ناوبری سایت را ایجاد کنید. ناوبری سایت به کاربر کمک خواهد کرد تا محل دقیق خود را در سایت شما درک کند.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت