سرور مجازی لینوکس چیست؟ + مزیت های آن

بهترین هاست برای وردپرس کدام است؟

در خرید هاست وردپرس باید به چه نکاتی توجه کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشیم؟ اگر شما هم به عنوان یک وبمستر سایت وردپرسی فعالیت می‌کنید، می‌خواهیم در این مقاله به این پرسش شما پاسخ دهیم و شما را با نکات مهمی که باید در انتخاب فضای Hosting وردپرس بدانید آشنا کنیم.

بهترین هاست وردپرس کدام است؟

WordPress یک نوع سیستم مدیریت محتوای پرطرفدار (نه هاست!) برای وب سایت‌های امروزی است و نباید آن را با یک فضای ذخیره سازی اشتباه بگیرید. این نوع پلتفرم می‌تواند امکان به اشتراک گذاشتن انواع مختلفی از محتواها اعم از نوشته، تصاویر، ویدیو، پادکست و غیره را داشته باشد. برای آنکه بتوانید از این سیستم استفاده کنید، می‌بایست حتما نسبت به تهیه یک فضای Hosting یا ذخیره سازی اقدام نموده که معمولا مدل وردپرسی آن بهترین پیشنهاد است.

هاست‌های وردپرس یکسری سرورهای فیزیکی هستند که برخلاف مدل‌های معمولی، تدابیری برای بهینه شدن عملکرد آنها درنظر گرفته شده‌اند. در واقع این نوع فضاهای ذخیره سازی با دانش افراد متخصص از حالت معمولی به ارتقا یافته تبدیل شده‌اند که سازگاری بسیار خوبی با سیستم‌های مدیریت محتوای وردپرس دارند. شما می‌توانید این نوع فضاهای ذخیره سازی را به خاطر فیچرهای افزودنی به آنها، برای وردپرس بسیار مناسب دانسته و از آن استفاده کنید.

بهترین هاست وردپرسی معمولا چنین ویژگی‌هایی دارند:

  • بهره مندی از منابع قوی‌تر اعم از تعداد هسته و رم بالاتر.
  • پشتیبانی از نسخه‌های بالای PHP.
  • آپ تایم بالا (که معمولا بیش از 99 درصد هستند).
  • امکانات جانبی نظیر نصب رایگان وردپرس و نیز بکاپ گیری.
  • استفاده از هاردهایی باکیفیت‌تر از جمله SSD NVME که سرعت بسیار بهتری نسبت به مدل SATA دارند.
  • پهنای باند نامحدود و مجهز بودن به سیستم‌های تشخیص و جلوگیری از حملات اینترنتی.

قابل ذکر است که استفاده از این نوع فضاهای ذخیره سازی برای هروبسمتری مناسب است اما کسانی که به دانش فنی مسلط باشند، می‌توانند از قابلیت‌های آن بسته به سلیقه خود بیشتر استفاده نمایند.

فرق بین هاست وردپرس اشتراکی و اختصاصی چیست؟

یکی از پرسش‌های مهمی که ممکن است در زمان خرید این نوع فضاهای ذخیره سازی و حتی هاست ابری نیز برای شما پیش بیاید، تفاوت میان مدل‌های اشتراکی و اختصاصی این نوع فضاهای ذخیره سازی است. در این صورت ابتدا باید در مورد این نوع فضاهای اشتراکی و اختصاصی تعاریفی را مطرح کنیم که به شرح زیر می‌باشد:

  • فضاهای اشتراکی، نوعی میزبانی هستند که در آنها چند وب سایت بر روی یک سرور واحد قرار گرفته و فعالیت می‌کنند. در این نوع میزبانی‌ها، منابع سرور از جمله رم، cpu و فضای دیسک میان وب سایت‌های مختلف قرار گرفته و تقسیم می‌شود.
  • فضاهای اختصاصی، نوعی میزبانی هستند که یک سرور یا بخش‌هایی از آن به صورت کامل در اختیار هاست شما قرار می‌گیرد. این کار باعث می‌شود تا سایت شما از تمام منابع سرور صرفا برای خودش استفاده کند.

به طور کلی، مدل‌های اختصاصی در هاست وردپرسی ارزش بسیار بیشتری خواهند داشت. از جمله مزیت‌های این نوع سیستم‌ها می‌توان به امنیت بسیار بالای آنها، سرعت زیاد و نیز پهنای باند اختصاصی اشاره کرد. با این حال توجه کنید که قیمت این دو نوع فضای ذخیره سازی به شدت با یکدیگر اختلاف داشته و مدل‌های اختصاصی به واسطه مزیت‌های بالایی که ارائه می‌کنند، بسیار گران‌تر خواهند بود.

نکات مهم در خرید هاست وردپرسی چیست؟

حال نوبت آن است تا به نکات مهم در خرید هاست وردپرس بپردازیم که در این حالت می‌توان گفت:

  • به منابع دقت کنید: اولین نکته مهمی که باید در مورد خرید فضاهای ذخیره سازی وردپرسی به آن توجه کنید، مشخصات هاست است. بین Hostingهای مختلف چرخی بزنید و پلن‌هایی که رم، پردازنده و میزان ترافیک بیشتری دارند را انتخاب کنید.
  • توجه به سنگینی سایت: حتما نسبت به سنگین بودن حجم سایت خود توجه کنید. در صورتی که وب سایت شما به شدت سنگین است و یا حجم بسیار زیادی از کاربران به آن وارد می‌شوند، بهتر است به سراغ فضاهای ذخیره سازی با مشخصات قوی‌تر و یا مدل‌های اختصاصی بروید تا تجربه کاربری و سرعت خوبی را برای کاربران خود ارائه کنید.
  • سیستم عامل: شما می‌توانید به این مورد نیز در رده‌های بعدتر توجه کنید. معمولا وبمسترهای وردپرسی از فضاهای ذخیره سازی با سیستم عامل لینوکس استفاده می‌کنند. با این حال شما می‌توانید مدل‌های ویندوزی را نیز مشاهده کنید.
  • پشتیبانی از نسخه‌های PHP بروز: یک مورد دیگر که می‌بایست در خرید این نوع فضاهای ذخیره سازی به آن توجه کرد، پشتیبانی از نسخه‌های پی اچ پی بروز است. همچنین بهتر پلتفرم شما از MySQL نیز پشتیبانی کند.
  • امنیت: در هنگام خرید فضاهای ذخیره سازی، به برخی از فیچرهای امنیتی هاست خود نیز توجه کنید. از جمله می‌توان به وجود ابزارها و نرم افزارهای ضد ویروس، فایروال و نیز ارائه SSL رایگان اشاره نمود.
  • سرعت: توجه کنید که پس از نصب و کانفیگ سیستم مدیریت محتوای خود، می‌بایست سرعت خوبی را نسبت به فضاهای ذخیره سازی قبلی خود توجه کنید. البته این عامل تا حد زیادی وابسته به پلنی است که تهیه کرده‌اید.

شما کاربران می‌توانید با خیال راحت برای تهیه فضاهای ذخیره سازی مناسب سایت وردپرسی خود، از مجموعه چابکان و سرویس‌های آن استفاده کنید. این مجموعه در زمینه ارائه خدمات میزبانی ابری برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس نیز فعالیت می‌کند.

پرسش‌های متداول

در انتها نیز به برخی از پرسش‌های متداول شما کاربران راجع به بهترین هاست وردپرسی می‌پردازیم که عبارتند از:

  • انواع مختلف فضاهای ذخیره سازی برای وردپرس چیست؟

شما می‌توانید hostهای وردپرسی را در انواع مختلف آن نظیر اشتراکی، اختصاصی و نیز مدیریت شده بیابید. این مدل‌ها هرکدام برمبنای ویژگی‌هایی که دارند و نیاز کاربر توصیه می‌شود. مثلا اگر به دنبال خرید فضای ذخیره سازی ارزان وردپرس هستید، مدل اشتراکی مناسب شما خواهد بود.

  • فرق بین مدل اختصاصی با مدل مدیریت شما در این فضای ذخیره سازی چیست؟

در این خصوص باید بدانید که هردو نوع هاست از یک سرور کامل و جداگانه استفاده می‌کنند. هرچند در مدل مدیریت شده، ممکن است فضای ذخیره سازی ابری یا VPS برای شما ارائه شود. همچنین تفاوت دیگر آن است که در مدل مدیریت شده، یک تیم متخصص برای کنترل کامل و نظارت بر این مدل پلتفرم‌ها، اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

  • مزیت‌های Host وردپرسی چیست؟

از جمله مزیت‌های بهترین host وردپرسی می‌توان به سرورهای ایمن، عملکرد بهینه، پشتیبانی اختصاصی و امنیت بالای آن اشاره کرد.

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت