https://tanda.digital/wp-content/uploads/2021/06/content-marketing-4111003_1920.jpg

بازاریابی محتوایی یا Content marketing چیست؟

بازاریابی محتوایی یک استراتژی بازاریابی است که برای جذب و حفظ مخاطب از طریق ایجاد و به اشتراک‌گذاری مقالات، ویدیوها، پادکست‌ها و سایر رسانه‌های مرتبط استفاده می‌شود.

بازاریابی محتوایی چیست؟

بازاریابی محتوایی توسعه و توزیع محتوای مفید و مرتبط – وبلاگ‌ها، خبرنامه‌ها، مقالات سفید، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها، ویدیوها و موارد مشابه- برای مشتریان فعلی و بالقوه است. وقتی این فرآیند به درستی انجام شود، باعث می‌شود که محتوا تخصص را منتقل کند. در نتیجه به مشتریان به وضوح نشان می‌دهد که شرکت و یا مجموعه برای افرادی که به آن‌ها کالایی را می‌فروشد یا خدماتی ارائه می‌دهد ارزش قائل است.

https://tanda.digital/wp-content/uploads/2021/06/content-marketing-4111003_1920.jpg

مخاطبان و مشتریان شرکت شما را به عنوان منبعی ارزشمند برای مشاوره و راهنمایی تلقی می‌کنند چراکه به موفقیت آن‌ها علاقه‌مند است. در نتیجه به احتمال زیاد زمانی که تصمیم به خرید داشته باشند، شما را انتخاب می‌کنند.

اهمیت بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی تاکتیکی است که کارایی آن ثابت شده است. همچنین این فرآیند، مزیت رقابتی را فراهم می‌کند. برخی موارد مهم در خصوص بازاریابی محتوا عبارت‌اند از:

  • کسب‌وکارهایی که از سایت استفاده می‌کنند 67 درصد بیشتر از سایر شرکت‌ها در جذب مشتری موفق هستند.
  • چهل‌وهفت درصد از خریداران قبل از تعامل با نماینده فروش، 3 تا 5 صفحه محتوا را مشاهده می‌کنند.
  • شرکت‌هایی که از فرآیند بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند، نرخ رشد بالاتری در حدود 30 درصد نسبت به دیگر شرکت‌ها و کسب‌وکارها دارند.
  • هفتادودو درصد از بازاریابان تجارت به تجارت (B2B) می‌گویند بازاریابی محتوا باعث افزایش تعامل بیشتر با مشتریان جدید می‌شود.

بازاریابی محتوایی چگونه کار می‌کند؟

کسب‌وکار شما از بازاریابی محتوایی برای جذب مشتریان جدید استفاده می‌کند. در واقع زمانی که مشتری در حال تحقیق و بررسی بازار است با محتوای تولید شده از طرف شما روبرو می‌شود. شما با تولید محتوا این شخص را به سمت سایت و کسب‌وکار خود هدایت می‌کنید. در نتیجه شخص خریدار محصول یا خدمات شما را مورد بررسی قرار دهد. در صورتیکه بدرستی فرآیند Content marketing را انجام داده باشید می‌توانید مطمئن باشید که شخص خرید خود را از شما انجام می‌دهد.

https://cdn.searchenginejournal.com/wp-content/uploads/2022/02/content-marketing-2022-62034660755b3-sej-1520x800.png

منظور از محتوای مؤثر چیست؟

برای استفاده مؤثر از محتوا، باید محتوای مناسب را در هر مرحله از چرخه فروش ارائه دهید – از آگاهی تا توجه به خرید. اگر این موضوع پیچیده به نظر می‌رسد، نگران نباشید برای این کار بهتر است که مراحل زیر را دنبال کنید.

در اینجا نحوه استفاده شرکت‌ها از بازاریابی محتوایی در هر مرحله از چرخه فروش برای تعامل و فروش آمده است.

مرحله آگاهی در بازاریابی محتوایی

در اولین مرحله از فرآیند فروش، محتوای شما باید به نحوی تولید شود که بتواند دغدغه‌های کاربران و مخاطبان را در مورد محصول و یا خدمات برطرف کند. محتوا در مرحله آگاهی باید بر اساس فرآیند آموزشی و راهنمایی مشتری تولید شود و همچنین سئو شده باشد .

بهترین محتوا برای این مرحله: تولید مقالات مختلف، استفاده از کتاب‌های الکترونیک، تولید ویدئو، تولید خبرنامه و غیره است.

مثال‌ها:

  • یک رستوران یک پست وبلاگی درباره نحوه برنامه‌ریزی برای یک جشن تولد، جشن فارغ‌التحصیلی و یا جشن نامزدی در فصول مختلف سال تولید می‌کند.
  • یک شرکت کرایه دوچرخه‌ ویدیوی کوتاهی با موضوع «3 راه برای انتخاب دوچرخه‌سواری مناسب» ایجاد می‌کند.
https://files.virgool.io/upload/users/12841/posts/cavhh7ejrfpa/mxfyvxbrxdai.png

مرحله بررسی

در مرحله بررسی در فرآیند Content marketing، محتوا باید ترکیبی از اطلاعات مفید و بازاریابی را ارائه دهد. در واقع محتوای تولید شده باید خواننده یا مشتری را به خوبی راهنمایی کند که در هنگام خرید به چه مواردی دقت کرده و چه نکاتی را مد نظر داشته باشد. البته، محتوای شما باید به سمت آنچه که کسب‌وکار شما ارائه می‌دهد، ختم شود.

بهترین محتوا برای این مرحله: مقالات راهنما، ویدئوهای نحوه انجام، چک لیست‌ها/کاربرگ ها.

مرحله بسته شدن در فرآیند بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی زمانی نقش مهمی ایفا می‌کند که مشتری بالقوه تصمیم به خرید داشته باشد و به دنبال بهترین کالا و بهترین شرکت ارائه کننده باشد. در این مرحله، می‌توانید روی فروش تمرکز کنید، در این فرآیند شما باید به مشتری اعلام کنید که چرا باید شما را انتخاب کندو. در واقع باید نشان دهید که چرا شما مهم هستید. اشتباهی که اکثر افراد و بازاریابان انجام می‌دهند این است که محصولات و خدمات خود را بزرگ و همه جلوه می‌دهند. در حالی که در این مرحله باید اهمیت کسب‌وکار و نام تجاری خود را نشان دهید. در واقع پیام اصلی شما در اینجا باید تخصص، دانش و مزایای متمایز کننده آنچه می‌فروشید باشد.

https://penmark.com/wp-content/uploads/2020/05/what-is-content-marketing.png

بهترین محتوا برای این مرحله: محتوای تولید شده توسط کاربر، راهنمای خریدار، ویدئو محصول، گزارش تحقیق

مثال‌ها:

  • یک شرکت مشاوره یک گزارش تحقیقاتی ایجاد می‌کند که ثابت می‌کند کسب‌وکارهایی که در برنامه‌ریزی استراتژیک دارند در کسبو کار خود موفق تر بوده و رشد بهتری را تجربه می کنند.
  • یک متخصص ارتودنسی بیماران را تشویق می‌کند تا در مورد تجهیزات پیشرفته استفاده شده در کلینیک توضیح دهند.

چگونه بازاریابی محتوایی را شروع کنیم؟

بازاریابی محتوایی ممکن است بسیار طاقت‌فرسا باشد. یک کمپین بازاریابی محتوایی موفق باید قابل مدیریت و پایدار باشد. برای شروع این مراحل را انجام دهید:

  • مخاطبان خود را شناسایی کنید. شما باید به خوبی مخاطب خود را شناسایی کرده و بر اساس نیازهای او اقدام به تولید محتوا کنید.
  • فرمت‌های مناسب را تعیین کنید. قالب مناسب محتوایی را با توجه به مرحله‌ای از چرخه فروش که در حال تولید محتوا هستید انتخاب کنید.
  • تصمیم بگیرید که چه کسی محتوای شما را نوشته، ویرایش و تصحیح کند. مخاطبان محتوای شما را استفاده کرده وبر اساس کیفیت محتوای تولید شده آن را قضاوت می‌کنند. باید از یک منبع مناسب داخلی یا خارجی برای تولید محتوا استفاده کرده و یا محتوا را به صورت کاملاً تخصصی ایجاد کنید. صرف نظر از اینکه چه محتوایی می‌خواهید ایجاد می‌کند، یک نوشته و سئو کار حرفه‌ای را استخدام کنید تا هر چیزی را قبل از منتشر شدن به صورت کامل بررسی کند.
https://www.vrdyk.com/wp-content/uploads/2021/12/787f0ec1-1c60-4555-b897-d701c3048717_content-marketing-strategy-750x498.jpg
  • نحوه توزیع را تعیین کنید. آیا محتوایی را که در سایت خود پست می‌کنید، آن را برای مردم ایمیل می‌کنید یا برای یک رویداد چاپ می‌کنید؟ در واقع محتوا باید علاوه بر انتشار در سایت به طرق دیگر نیز به دست مخاطب برسد.
  • یک برنامه زمانی پایدار انتخاب کنید. ایجاد یک برنامه بازاریابی محتوایی که بیش از حد بلندپروازانه باشد، آسان است. هنگامی که خوانندگان هدف و قالب‌ها را شناختید، یک برنامه کوتاه‌مدت (3 تا 6 ماهه) برای تعداد واقعی محتوایی که می‌توانید تهیه کنید، ایجاد کنید. در این برنامه بودجه را فراموش نکنید.
  • بهترین شیوه‌ها را در Content marketing دنبال کنید. محتوای متقاعد کننده به زبان ساده نوشته می‌شود. در واقع این محتوا بدون اصطلاحات خاص است. یک محتوای کوتاه، مرتبط و کاربردی بهترین است.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت