روش های افزایش بازدید سایت که بایستی بدانید

اگر با افزایش بازدید سایت خود مشکل دارید، شما تنها نیستید. طبق تحقیقات انجام شده، 63 درصد از صاحبان وبسایت ها برای یافتن نیروی ماهر در استراتژی محتوا که یکی از محرک های اصلی ترافیک سایت است، با چالش هایی مواجه هستند. در صورتی که فعالیت هایی را در این زمینه انجام داده باشید، سخت است که به گذشته نگاه کنید و ببینید چه چیزی باعث ایجاد ترافیک در سایت شما می شود و چه چیزی تأثیر چندانی ندارد. در ادامه راهکارهایی کاربردی برای بالا بردن بازدید از سایت آورده شده است.

افزایش بازدید سایت به چه معناست؟

پیش از این که درباره راهکارهای افزایش بازدید سایت صحبت به میان آوریم، می خواهیم درباره معنا و مفهوم آن بگوییم. در واقع، وقتی شما یک وب سایت برای کسب و کار خود ایجاد می کنید، باید کاری بکنید که مخاطبان شما سایت شما را ببینند و از وجود شما و سایتتان و نوع فعالیتی که انجام می دهید، با خبر شوند. شما باید بتوانید با راهکارهای مناسب مخاطب را به خود جلب کنید و او را همراه خود نگه دارید. این مسئله امروز در هر نوع کسب و کاری به خصوص کسب و کارهای آنلاین از اهمیت بسزایی برخوردار است.

هر چه بازدید سایت شما بالاتر رود، در واقع رتبه سایت شما افزایش خواهد یافت. هر مخاطبی بنا به هر دلیلی وارد سایت شما می شود، بازدیدکننده سایت شما محسوب می شود و ایجاد ترافیک می کند. هر ورود به سایت شما یک بازدید به شمار می رود. بازدیدها به طور معمول بر طبق آی پی کاربرها مورد شمارش قرار می گیرند و معیار اساسی رتبه بندی سایت ها بر طبق همین شمارش ها به شکل روزانه انجام می شوند. تنها کاربران اینترنتی نیستند که ترافیک را بالا می برند، بلکه ربات ها و ابزارهای آنلاین نیز شامل این شمارش می شوند که بازدیدهای واقعی نیستند.

اگر می خواهید حرفه ای عمل کنید، تنها باید روی افراد واقعی که به سایت شما سر می زنند حساب کنید. در ضمن، نباید به تعداد بازدیدها اکتفا کنید و باید به موضوع نرخ تبدیل نیز توجه ویژه داشته باشید. هر چه موفق شده باشید که به افزایش بازدید سایت دست یابید، شانس بالا رفتن نرخ تبدیل نیز بیشتر خواهد شد. نرخ تبدیل به معنای تبدیل شدن کاربر و بازدیدکننده به مشتری و خریدار است. اگر شما تولیدکننده یا عرضه کننده یک فعالیت باشید، باید بتوانید این نرخ تبدیل را افزایش دهید، وگرنه افزایش ترافیک به خودی خود نفعی برای شما نخواهد داشت. اما اگر شما از سفارش تبلیغات هم بخواهید سود کسب کنید، بالا رفتن بازدیدکنندگان هم به نفع شما تمام خواهد شد.

از سوی دیگر، باید به بالا رفتن رتبه سایت خود اهمیت دهید. هر چند رتبه سایت با بازدید سایت ارتباط دارد، ولی عواملی که موجب بالا رفتن رتبه سایت می شوند، در افزایش بازدید نقش ندارند. برای افزایش رتبه سایت خود می توانید بستری مناسب به وجود آورید و بازدیدکنندگان را به طور روزانه جلب کنید. اما رتبه بندی به همین سادگی ها هم نیست و کمی که بگذرد با پیچیدگی هایی مواجه خواهید شد.

اشاره کردیم که ممکن است ترافیک های سایت شما به وسیله کاربران آنلاین یا ربات ها ایجاد شده باشند. ربات هایی هستند که به این کار مبادرت می وزند و با هدف بررسی و آنالیز وارد سایت می شوند. این ربات ها لزوماً از طرف گوگل نیستند و گاهی به منظور سرقت اطلاعات و ایجاد بدافزار وارد سایت می شوند. این جاست که اهمیت امنیت سایت نیز مطرح می شود. برخی این راه چاره اشتباه را برای خود انتخاب می کنند که به طور کل دسترسی ربات ها به سایت را می بندند. به این ترتیب، سایت از فهرست رتبه بندی ها حذف می شود.

تولید محتوا با هدف افزایش بازدید سایت

یکی از بهترین راهکارها برای افزایش ترافیک سایت تولید محتوا و داشتن وبلاگ است. برای دستیابی به محتوایی که بازدیدکنندگان مناسب را به وب سایت شما جذب کند، ابتدا باید شخصیت مخاطب مورد نظر خود را بشناسید. وقتی مخاطبان خود را بشناسید، می توانید محتوایی تولید کنید که به طور طبیعی آنها را به وب سایت شما جذب کند. اما چگونه می توانید یک پست خوب بنویسید که مخاطبان مناسب را جذب کند؟ مراحل زیر را دنبال کنید:

  • شناسایی مخاطب: درباره بازار هدف خود بیشتر بدانید. همه چیز را از عنوان شغل گرفته تا نقاط ضعف درک کنید.
  • انجام تحقیقات سئو: بدانید مخاطبان شما در موتورهای جستجو به دنبال چه چیزی هستند تا بتوانید بهترین محتوا را ارائه دهید. از ابزارهای سئو برای بهینه سازی محتوای خود استفاده کنید.
  • نوشتن پیش نویس: با تهیه یک پست که به سؤالات مخاطبان شما پاسخ می دهد، شروع کنید. از زوایای جالب برای مطرح کردن پست خود استفاده کنید.
  • انتشار و تبلیغ: پست خود را با هدف افزایش بازدید سایت منتشر کنید. از شبکه های اجتماعی نیز بهره ببرید. هرچه ترافیک بیشتری برای پست شما ایجاد شود، رتبه بالاتری در موتورهای جستجو خواهد داشت. مهم است که محتوای شما در جایی نمایش داده شود که مخاطبان به دنبال آن هستند.
فروش اینترنتی چیست و چرا اهمیت بسیاری دارد؟
بخوانید
 

تأثیر شبکه های اجتماعی در افزایش بازدید سایت

برای افزایش مشتریان سایت می توانید روی شبکه های اجتماعی که این روزها تعداد آنها کم هم نیست استفاده کنید. استوری گذاشتن در اینستاگرام، ویدئوی زنده، IGTV یا پست در فیس بوک بیشترین را بهره ببرید. نکته کلیدی در شبکه های اجتماعی پذیرش ویژگی های جدید آنها است.

داشتن استراتژی متنوع در شبکه های اجتماعی و استفاده از بسترهای مناسب آنها بسیار مهم است. شبکه های اجتماعی این توان را دارند که ترافیک زیادی برای سایت شما ایجاد کنند. دو مورد را درباره شبکه های اجتماعی مد نظر قرار دهید:

  1. تمام تلاش خود را بکنید که برای مخاطبان به هرزنامه تبدیل نشوید و آنها به سادگی از روی پست شما گذر نکنند. مخاطبان خود را بشناسید و محتوایی تولید کنید که مستقیم با آنها صحبت می کند.
  2. همیشه فعال باشید و مخاطب خود را دوست داشته باشید. مردم دوست دارند برندها آنها را دوست داشته باشند و به آنها پاسخ دهند. این کار تجارت شما را انسانی می کند و باعث می شود افراد برای دریافت مطالب بیشتر به شما مراجعه کنند تا افزایش بازدید سایت شما را در پی داشته باشد.

تجزیه و تحلیل با هدف افزایش بازدید سایت

پیش از هر کاری برای افزایش بازدید سایت، مهم است که درباره مخاطبان خود اطلاعات کسب کنید. برای این کار وب سایت خود را با استفاده از سرویس های مناسب مانند سرویس matomo که برای تجزیه و تحلیل وبسایت هست ادغام کنید تا ببینید برای تعامل بازدیدکنندگان چه کاری باید انجام دهید. با در اختیار داشتن این اطلاعات، می توانید محتوای مناسب ایجاد کنید تا ترافیک مناسب به وب سایت شما هدایت شود.

مشارکت دادن جامعه هدف برای افزایش بازدید سایت

هرچه برند شما بیشتر شناخته شود، افزایش بازدید سایت شما را در پی خواهد داشت. یکی از راه های دستیابی به شناخت برند، فعال بودن و درگیر شدن در بازار و مشارکت دادن جامعه هدف است. با راه اندازی طرح پرسش و پاسخ در کامنت ها و درخواست از مخاطب برای اعلام نظرش در شبکه های اجتماعی، آنها بیشتر جذب شما خواهند شد. سعی کنید همیشه در پست های خود چیزی جدید برای ارائه مخاطبان خود داشته باشید و حتی در تلاش برای جلب رضایت و خوشحال کردن او باشید. فقط به یاد داشته باشید که مفید و انسانی باشید. بسته به مرحله خرید مشتری، پیشنهادات محتوا متفاوت است و می تواند شامل برگزاری وبینارها و تولید راهنماها، گزارش ها، آزمایش ها و موارد دیگر باشد.

ایجاد جامعه ای از علاقه مندان به نام تجاری راهی عالی برای افزایش مداوم بازدیدکنندگان از وب سایت شما است. شما می توانید یک گروه فیس بوک، چت توییتری یا گروه لینکدین را به طور خاص برای دنبال کنندگان خود و دیگران ایجاد کنید و آن را به سایت خود نیز پیوند دهید. این اتفاقات شما را در نظر مشتریان نگه می دارد و راهی عالی برای تعامل با دنبال کنندگان شما و کسب اطلاعات بیشتر درباره مخاطبانتان است.

یکی از اتفاقات خوبی که می تواند برای شما بیفتد این است که مخاطب های شما مطالب شما را به اشتراک بگذارند. دکمه های اشتراک گذاری پیوندهایی هستند که به اشتراک گذاشتن مطالب شما را در شبکه های اجتماعی برای مخاطبان آسان می کنند. وقتی مخاطبان شما مروج محتوای شما شوند، افزایش بازدید سایت اتفاق می افتد.

گوگل آنالیتیکس چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟
بخوانید
 

وقتی دکمه های اشتراک اجتماعی خود را ایجاد کردید، چگونه می توانید افراد را وادار به اشتراک گذاری مطالب خود کنید؟ در اینجا چند نکته برای شروع وجود دارد:

  • از مردم بخواهید مطلب شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.
  • محتوای قوی ایجاد کنید.
  • مطالب قابل نقل قول تولید کنید.
  • از محتواهای چند رسانه ای مانند تصاویر، فیلم، اینفوگرافیک و غیره بهره کافی ببرید.

استفاده از استراتژی سئو برای افزایش ترافیک سایت

سئوی داخلی می تواند به افزایش بازدید سایت منجر شود. به برخی از عناصر سئو در صفحه مانند عنوان صفحه، سرصفحه، توضیحات متا، زیرنویس تصویر و URL نیز دقت کنید. برای اینکه در موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب کنید، باید در صنعت خود صاحب قدرت باشید. یکی از راه های این کار، ایجاد بک لینک با کیفیت است. اگر وب سایت هایی با اعتبار بالا به سایت شما لینک بدهند، به شما اعتبار بیشتری خواهد بخشید. دو راه اصلی وجود دارد که بک لینک های باکیفیت می توانند به افزایش ترافیک در وب سایت کمک کنند: افزایش رتبه و افزایش ترافیک ارجاع. از طرف دیگر، لینک های پشت سر هم می توانند حجم قابل توجهی از ترافیک ارجاع را ایجاد کنند. اگر در یک وب سایت خبری معروف به شما اشاره شود، همان اتفاقی است که باید برای شما رخ بدهد.

وقتی بازدیدکننده ای به وبلاگ شما می آید، هدف شما این است که آنها را وادار به خواندن در صفحات دیگر وب سایت خود کنید. به همین دلیل پیوندهای داخلی یعنی پیوندها به صفحات دیگر سایت شما بسیار مهم هستند. وقتی بازدیدکنندگان به صفحات دیگر وب سایت شما بروند، به این معنا است که به مطالب شما علاقه مند شده اند. قدرت تغییرات فنی سئو را در افزایش بازدید سایت دست کم نگیرید.

بازاریابی ویدئویی با هدف افزایش مشتریان سایت

آیا برای جلب بازدیدکنندگان به سایت خود به محتوا نیاز دارید، اما برای ایده پردازی مشکل دارید؟ وقت آن است که بازاریابی ویدئویی را به استراتژی محتوای خود برای افزایش بازدید سایت اضافه کنید. مخاطب امروز به دنبال محتوای ویدیوئی است. بر طبق گزارش ها، 77 درصد از کاربران اینترنت 15 تا 35 ساله هستند و از ویدئوهای یوتیوب برای پاسخ به سؤال های خود استفاده می کنند. حتی اینستاگرام نیز این فضا را برای شما ایجاد کرده است.

استفاده از QR code

برای افزایش بازدید سایت به روز باشید و از تمام امکانات موجود استفاده کنید. اگر امروز داشتن QR code برای مخاطبان مهم است، حتماً این کار را بکنید. سعی کنید از همه آنچه در دسترس دارید بهره ببرید، تا آسایش مخاطب را فراهم کنید و او را به سمت خود بخوانید. اگر چیزی وجود دارد که تکنولوژی و دنیای واقعی را بهتر از هر ابزار دیگری به هم می رساند، مطمئن باشید که QR code است. آنها فقط برای رستوران ها و کافه ها نیستند که به جای منوی کاغذی در طول شیوع بیماری کرونا مورد استفاده قرار گیرند. بازاریابان آنها را دوست دارند، زیرا ترافیک را هدایت می کنند. نکته اصلی درباره QR code این است که باید به کاربر دلیلی برای اسکن آن بدهید. بنابراین، نمی توانید آن را به طور تصادفی قرار دهید. هرچند کار خیلی سختی است، اما باید راهش را پیدا کنید. اگر آن را به اندازه کافی جذاب و در دسترس قرار دهید، مردم آن را اسکن می کنند و شما می توانید موفقیت قرارگیری QR code را در زمان واقعی ارزیابی کنید.

تولید پست های آموزشی با هدف افزایش بازدید سایت

یکی از محتواهایی که می تواند به افزایش بازدید سایت منجر شود، محتوای آموزشی است. اگر دوره ها، گواهینامه ها یا پست های آموزشی ایجاد کنید که برای مخاطبان شما مفید باشد، احتمالاً شاهد افزایش ترافیک خواهید بود. در مطالب خود محتوای جدید و منحصر به فرد ارائه دهید و تا حد امکان به سؤالات مخاطبان خود پاسخ دهید. برگزاری کارگاه های آموزشی به صورت آنلاین یا حضوری می تواند باعث جذب مخاطب شود.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت