G:\1\raya\رایا مارکتینگ\seo\9\maxresdefault.jpg

زبان برنامه‌نویسی Python چیست؟

Python یک زبان برنامه‌نویسی شی‌ءگرا سطح بالا، همه‌منظوره و تفسیر شده مانند PERL است. پایتون یک زبان برنامه‌نویسی محبوب در بین برنامه‌نویسان باتجربه C++ و جاوا است. که هاست پایتون یک میزبانی عالی برای این زبان برنامه نویسی است.

Python چیست؟

Python یک زبان برنامه‌نویسی است. این زبان برنامه‌نویسی به راحتی می‌تواند دستورات مختلف را در سیستم‌عامل‌های مختلف اجرا و پیاده‌سازی نماید. درواقع با کار در پایتون، کاربران می‌توانند عبارات را در چندین سیستم‌عامل، از جمله سیستم‌های مبتنی بر یونیکس، سیستم‌عامل مک، MS-DOS، OS/2 و نسخه‌های مختلف مایکروسافت ویندوز 10 و ویندوز 11 تفسیر کنند.

G:\1\raya\رایا مارکتینگ\seo\9\maxresdefault.jpg

Python سه دهه پیش ظهور کرد. مخترع آن، برنامه‌نویس هلندی، Guido van Rossum، نام آن را به نام گروه کمدی موردعلاقه خود در آن زمان، سیرک پرواز مونتی پایتون، نامگذاری کرد. از آن به بعد، این زبان برنامه‌نویسی توانسته به راحتی جامعه پر جنب‌وجوشی از علاقه‌مندان را به خود جذب کند. جامعه برنامه‌نویسان و حامیان Python با قدرت روی این زبان برنامه‌نویسی و مفسر آن کار می‌کنند. این جمعه چندین سال است که روی رفع اشکالات احتمالی و گسترش قابلیت‌های کد کار می‌کنند.

دلایل استفاده از این زبان برنامه‌نویسی

این زبان برنامه‌نویسی به دلیل قدرتمند بودن، سریع بودن و سرگرم‌کننده‌تر کردن برنامه‌نویسی، در بین برنامه‌نویسان معروف است. کدگذاران پایتون می‌توانند متغیرها را به صورت پویا تایپ کنند بدون اینکه نیازی به توضیح این باشد که متغیر قرار است چه باشد. کاربران می‌توانند پایتون را بدون هیچ هزینه‌ای دانلود کرده و بلافاصله شروع به یادگیری کد نویسی با آن کنند. کد منبع آن به صورت آزادانه در دسترس و برای اصلاح و استفاده مجدد در اختیار کاربران است. درواقع پایتون از ساختار “متن‌باز Open Source ” استفاده می‌کند.

G:\1\raya\رایا مارکتینگ\seo\9\featured.jpg

پذیرش Python به دلیل ساختار نحوی واضح و خوانایی آن بسیار گسترده است. این زبان برنامه‌نویسی اغلب در تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، یادگیری ماشین (ML) و توسعه وب استفاده می‌شود. همچنین پایتون کدهایی را ارائه می‌دهد که خواندن، درک و یادگیری آسان است. در این بین ساختار برنامه‌نویسی Python بسیار به درک و فهم آن برای کاربران مبتدی کمک کرده است. به عنوان مثال الزامات تورفتگی پایتون برای عبارات منبع کمک می‌کند تا کد سازگار و خوانا باشد. برنامه‌های توسعه یافته با کد پایتون معمولاً کوچک‌تر از نرم‌افزارهای ساخته‌شده با زبان‌های برنامه‌نویسی مانند جاوا هستند. به همین دلیل سریع‌تر اجرا شده و فضای کمتری نیز اشغال می‌کنند.

نکته مهم که در این زبان برنامه‌نویسی باید به آن اشاره کرد این است که برنامه‌نویسان در هنگام کار با این زبان برنامه‌نویسی باید کد کمتری تایپ کنند. این به این معناست که وقت کمتری برای برنامه‌نویسی می‌گذارند. در نتیجه می‌توانند پروژه‌ها و کدها را سریع‌تر آماده کنند.

دلایل محبوب بودن برنامه‌نویسی با پایتون

برنامه‌نویسی Python در بین جامعه برنامه‌نویسان بسیار محبوب است؛ زیرا مفسر پایتون (همان کامپایلر پایتون) در کشف اشکالات و ایجاد استثنا عالی است. در این مورد می‌توان به این مثال اشاره کرد که ورودی‌های بد (ورودی‌های تعریف نشده و مشکل‌دار در زبان برنامه‌نویسی) هرگز باعث ایجاد خطای بخش‌بندی نمی‌شوند. از آنجایی که دیباگر (هسته کامپایلر که برای بررسی برنامه نوشته شده استفاده می‌شود) مبتنی بر Python است، کاربران نیازی به نگرانی در مورد تداخل احتمالی نخواهند داشت.

G:\1\raya\رایا مارکتینگ\seo\9\pexels-photo-270348-598f140868e1a20011c6ec6b.jpg

موارد استفاده از این زبان برنامه‌نویسی

Python انواع داده‌های پویا، کلاس‌ها و رابط‌های آماده را برای بسیاری از تماس‌های سیستمی و کتابخانه‌ها ارائه می‌دهد. کاربران همچنین می‌توانند آن را با استفاده از زبان برنامه‌نویسی دیگری مانند C یا C++ گسترش دهند. ساختارهای داده سطح بالا، اتصال پویا و تایپ پویا آن را به یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی رایج برای توسعه سریع برنامه تبدیل کرده است. همچنین Python اغلب به عنوان یک زبان برنامه‌نویسی استفاده می‌شود که به طور یکپارچه اجزای موجود برنامه‌ها را به هم متصل می‌کند. کاربران می‌توانند از آن برای اسکریپت نویسی در فناوری‌های مربوط به بخش سرورهای فعال مبتنی بر ویندوز سرور مایکروسافت استفاده کنند.

موارد استفاده اولیه برای پایتون شامل موارد زیر است:

  • توسعه ML
  • توسعه وب سمت سرور
  • توسعه نرم‌افزار
  • برنامه‌نویسی سیستم

هرکسی که از فیس بوک، گوگل، اینستاگرام، ردیت، اسپاتیفای یا یوتیوب استفاده می‌کند با کد پایتون مواجه شده است. کد این زبان برنامه‌نویسی را می‌توان در سیستم امتیازدهی زمین کریکت ملبورن (استرالیا) نیز یافت. این کد برای بخش امتیازدهی در این زمین استفاده شده است. همچنین Z Object Publishing Environment یک سرور کاربردی تحت وب محبوب است که به زبان پایتون نوشته شده است. کد پایتون اساس بسیاری از ابزارهای رایج امنیت سایبری است.

معرفی ابزارهای این زبان برنامه‌نویسی

با توجه به پشتیبانی گسترده جامعه برنامه‌نویسان و همچنین ساختار قوی این زبان برنامه‌نویسی، یادگیری این زبان برنامه‌نویسی نسبتاً آسان است. برخی از دوره‌های آنلاین به کاربران برنامه‌نویسی پایتون را در شش هفته آموزش می‌دهند. این به این معنی است که این زبان برنامه‌نویسی در عین محبوبیت، خیلی سریع نیز آموزش داده می‌شود.

همانند سایر برنامه‌ها، پایتون نیز ماژول‌ها و بسته‌هایی را برای یادگیری فراهم می‌کند و ماژولار بودن برنامه و استفاده مجدد از کدها را پشتیبانی می‌کند. و همچنین دارای کتابخانه های متنوعی است که هر برنامه نویس پایتونی باید آموزش بهترین کتابخانه های پایتون را یاد گیرد.

G:\1\raya\رایا مارکتینگ\seo\9\Untitled.jpg

برخی از ابزارهای این زبان برنامه‌نویسی مانند محیط توسعه و ابزارهای پشتیبانی عبارت‌اند از:

  • ابزار Python 3.0: این ابزار مربوط به سال 2008 بوده و آخرین نسخه باقی‌مانده از این زبان برنامه‌نویسی است. برخلاف به‌روزرسانی‌های قبلی که بر اشکال‌زدایی نسخه‌های قبلی پایتون متمرکز بودند، Python3 دارای سازگاری رو به جلو و تغییرات سبک کد نویسی بود. در نتیجه پایتون 3 نتوانست از نسخه‌های قبلی پشتیبانی کند. این نسخه به کد اجازه داد تا وظایف یکسانی را به طرق مختلف انجام دهد. این تغییر واحد یادگیری برنامه‌نویسی پایتون را برای مبتدیان بسیار آسان کرد.
  • ابزار IDLE توسعه یکپارچه و محیط یادگیری: ابزار (IDLE) محیط استاندارد توسعه پایتون است. این ابزار امکان دسترسی به حالت تعاملی Python را از طریق پنجره پوسته پایتون فراهم می‌کند. کاربران همچنین می‌توانند از Python IDLE برای ایجاد یا ویرایش فایل‌های منبع موجود پایتون (با استفاده از ویرایشگر فایل) استفاده کنند.
  • ابزار Python Launcher: این ابزار به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد اسکریپت‌های پایتون را از دسکتاپ اجرا کنند. می‌توان به سادگی Python Launcher را به عنوان برنامه پیش فرض برای باز کردن هر اسکریپت.py با دو بار کلیک کردن روی آن از طریق پنجره Finder انتخاب کنید. ابزار Python Launcher گزینه‌های زیادی را برای کنترل نحوه راه‌اندازی اسکریپت‌های پایتون توسط کاربران ارائه می‌دهد.
  • ابزار Anaconda: این ابزار یک توزیع منبع باز پیشرو برای زبان‌های برنامه‌نویسی پایتون و R با بیش از 300 کتابخانه داخلی است که به طور ویژه برای پروژه‌های ML توسعه یافته است. هدف اصلی آن ساده‌سازی مدیریت و استقرار بسته است.

آینده استفاده از Python

این زبان برنامه‌نویسی به رشد خود ادامه می‌دهد و به طور فعال توسط برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های چندملیتی استفاده می‌شود. این کمپانی‌ها از پایتون با ارائه راهنمایی‌ها، آموزش‌ها و منابع مختلف پشتیبانی می‌کنند.

Python یک راه حل بسیار مقرون‌به‌صرفه برای برنامه‌نویسی بر اساس کتابخانه‌ها است. به همین دلیل کاربران به شدت به این زبان برنامه‌نویسی علاقه‌مند شده‌اند. به عنوان مثال، کاربران می‌توانند به سرعت در چرخه‌های ویرایش-تست-اشکال‌زدایی بدون نیاز به مرحله کامپایل شرکت کنند. به این دلایل و دلایل دیگر، توسعه دهندگان نرم‌افزار اغلب ترجیح می‌دهند در پایتون کد نویسی کنند.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت