پینگ چیست؟

پینگ چیست؟

پینگ ابزاری است که برای اولین بار توسط مایکل ماس در سال 1983 توسعه یافت و برای بررسی اینکه آیا یک بسته داده شبکه می‌تواند بدون خطا به یک آدرس برسد یا خیر، استفاده می‌شود. ابزار Ping معمولاً برای بررسی خطاهای شبکه استفاده می‌شود.

پینگ به چه معناست؟

پینگ یک ابزار تشخیص شبکه است که در درجه اول برای آزمایش اتصال بین دو گره یا دستگاه استفاده می‌شود. برای پینگ کردن یک گره مقصد (منظور از گره مقصد در واقع همان سیستم و رایانه‌ای است که می‌خواهیم به آن دسترسی و یا ارتباط پیدا کنیم)، یک بسته درخواست اکو (درخواست اکو = پروتکل پیام کنترل اینترنت یا همان ICMP) به آن گره ارسال می‌شود.

اگر اتصال در دسترس باشد، گره مقصد با یک پاسخ اکو به شما پاسخ می‌دهد. Ping در واقع مدت زمان رفت و برگشت مسیر بسته داده از مبدأ به مقصد و برگشت آن به مبدأ را محاسبه می‌کند. در نهایت Ping تعیین می‌کند که آیا بسته‌هایی در طول سفر گم شده‌اند یا خیر.

G:\1\raya\رایا مارکتینگ\seo\16\ping-logo_black-white_350x130.jpg
پینگ چیست؟

تاریخچه ابزار Ping

ابزار پینگ شبکه توسط Mike Muuss در سال 1983 ایجاد شد. این ابزار شامل تقریباً هزار خط کد است و به ابزار استاندارد بسته‌بندی شده برای برنامه‌های مختلف شبکه و سیستم‌عامل تبدیل شده است.

Ping به چه معنا است؟

پینگ مخفف عبارت یا کلمه‌ای یا چیزی نیست. گاهی اوقات آن را به عنوان نام پشتیبان خرید بسته اینترنت در نظر می‌گیرند. کلمه Ping از صدای سونار می‌آید که هنگام تشخیص اشیاء زیر آب تولید می‌شود.

روش کار ابزار پینگ به چه صورت است؟

  • ابزار پینگ با تولید یک واحد داده ICMP کار می‌کند که سپس در دیتاگرام های IP کپسوله شده و از طریق شبکه منتقل می‌شود.
  • پس از دریافت درخواست اکو، گره مقصد بار خود را کپی می‌کند، بسته اصلی را از بین می‌برد و با همان باری که دریافت کرده است، یک پاسخ اکو ایجاد می‌کند.
  • محموله بسته درخواست اکو در این ابزار اغلب از نویسه‌های کد استاندارد آمریکا برای تبادل اطلاعات که به اختصار کد ASCII نامیده می‌شود، با طول‌های قابل تنظیم (طول متغیر) تشکیل شده است.
  • زمان رفت و برگشت با توجه به زمان محلی ساعت گره منبع زمانی که دیتاگرام IP از گره منبع خارج می‌شود، محاسبه می‌شود، سپس آن زمان از زمانی که پاسخ اکو می‌رسد کم می‌شود.
G:\1\raya\رایا مارکتینگ\seo\16\GUID-47942A8A-9F7E-4D11-8382-9E74641DD3F7-web.png
پینگ چیست؟

خروجی‌های مشخص‌ شده در این ابزار

بسته به نوع سیستم عامل (نوع سیستم‌عاملی که درخواست اولیه را از مبدأ ارسال می‌کند و نوع سیستم‌عاملی که درخواست پاسخ را از مقصد ارسال می‌کند.) خروجی ابزار پینگ متفاوت است. بااین‌حال، تقریباً تمام خروجی‌های Ping موارد زیر را نمایش می‌دهند:

  • نشان آی پی مقصد
  • شماره توالی ICMP
  • زمان زندگی (TTL)
  • زمان رفت و برگشت
  • اندازه بار
  • تعداد بسته‌های از دست رفته در حین انتقال

خطاهای مشخص‌شده در خروجی این ابزار

در فرآیند پینگ اگر یک سفر رفت و برگشت داده بین مبدأ و مقصد با موفقیت انجام نشود، ابزار Ping پیام‌های خطای مختلفی را نمایش می‌دهد. آن‌ها شامل موارد زیر است:

  • پیغام خطای TTL Expired in Transit: حداکثر زمانی را تعیین می‌کند که بسته IP ممکن است قبل از اینکه به مقصد خود نرسیده باشد، در شبکه زندگی کند. (منظور از زندگی در شبکه این است که بسته در این مدت در شبکه وجود داشته و سپس از بین رفته است) برای رفع این خطا، سعی کنید مقدار TTL را با استفاده از سوئیچ ping -i افزایش دهید.
  • پیغام خطای Destination Host Unreachable: نشان می‌دهد که گره مقصد خاموش است یا در شبکه کار نمی‌کند. حتی ممکن است به دلیل عدم وجود مسیر محلی یا راه دور برای میزبان مقصد رخ دهد. برای رفع این خطا، جدول مسیر محلی را تغییر دهید یا گره را روشن کنید (رایانه را روشن کنید.)
G:\1\raya\رایا مارکتینگ\seo\16\image-41.png
پینگ چیست؟
  • پیغام خطای Request Timed Out: نشان می‌دهد که فرمان ping به دلیل عدم پاسخگویی از میزبان به پایان رسیده است. این پیام نشان می‌دهد که به دلایل مختلفی مانند ترافیک شبکه، شکست فیلتر کردن بسته درخواستی، خطا در پروتکل (ARP)، خطای روتر و غیره هیچ پیامی برای پاسخ اکو دریافت نشده است. افزایش زمان انتظار با استفاده از سوئیچ ping –w ممکن است این مشکل را برطرف کند.
  • پیغام خطای Unknown Host: نشان می‌دهد که آدرس IP یا نام میزبان در شبکه وجود ندارد یا نام میزبان مقصد قابل حل نیست. برای رفع این مشکل، نام و در دسترس بودن سرورهای سیستم نام دامنه (DNS) را بررسی کنید.

مثالی از اجرای دستور پینگ

کاربر ابتدا شروع به استفاده از دستور ping برای پینگ کردن آدرس IP 204.228.150.3 می‌کند. سپس، درخواست از طریق هاب شبکه و روتر (در این مثال) به رایانه دیگری با این آدرس IP ارسال می‌شود. پس از دریافت موفقیت‌آمیز، کامپیوتر با یک پاسخ به پینگ اولیه پاسخ می‌دهد. زمان بین این دو ارسال برای ایجاد یک پاسخ متوسط، به عنوان زمان پینگ یا زمان تأخیر محاسبه می‌شود.

G:\1\raya\رایا مارکتینگ\seo\16\Untitled.jpg

نتایج پینگ خط فرمان ویندوز

برای اجرای دستور Ping در سیستم‌عامل ویندوز باید مسیر زیر را انجام دهید. بر اساس نوع سیستم‌عامل (ویندوز 7-8-10 –11) ممکن است برخی بخش‌های مراحل تفاوت جزئی داشته باشد.

برای اجرای دستور Ping باید وارد محیط CMD شوید. شما به راحتی می‌توانید از طریق بخش جستجو در محیط منوی ویندوز به CMD دسترسی پیدا کنید.

بعد از باز شدن این محیط در بخشی که محل تایپ است عبارت زیر را تایپ می‌کنید

Ping IP

به جای عبارت IP شما باید عدد IP سیستم مقصد که شامل چندین عدد مانند 204.228.150.3 است را تایپ کنید. سپس باید کلید Enter را فشار داده و منتظر دریافت نتیجه باشید. شما می‌توانید به جای IP اسم و آدرس سایت را بدون www نیز تایپ کنید تا مطمئن شوید که سایت مدنظر در دسترس است یا خیر.

در واقع در مثال بالا، خط فرمان ویندوز را برای استفاده از دستور ping باز می‌کنیم. سپس عبارت computerhope.com را پینگ می‌کنیم و چهار پاسخ از سرور دریافت می‌کنیم. در هر پاسخ بالا شامل اندازه بسته (بایت)، مدت زمان صرف شده برحسب میلی‌ثانیه و TTL است. اگر پینگ به دلیل خطا یا مسدود شدن به مقصد خود نرسد، رایانه فرستنده با خطای مهلت درخواست مواجه می‌شود.

پینگ چرا مهم است؟

پینگ به این دلیل مهم است که هرچه زمان ارسال و دریافت پاسخ از مبدأ و مقصد کمتر باشد بسته سریع‌تر مبادله می‌شود. این زمان برای بسته‌های بزرگ در ساختار اینترنت بسیار مهم هستند. به عنوان مثال در بازی‌های رایانه‌ای تحت شبکه، Ping اندازه‌گیری تأخیر اتصال شبکه بازی به سرور است که برحسب میلی‌ثانیه (میلی‌ثانیه) اندازه‌گیری می‌شود.

پینگ ping

در این حالت Ping کم که نشان‌دهنده تأخیر کم است، در نتیجه نشان‌دهنده یک اتصال خوب است. این اتصال خوب به این معنی است که گیم پلی پاسخگوتر است. همچنین Ping بالا نشان‌دهنده ازدحام شبکه یا مشکلات سرور است و ممکن است منجر به پاسخگویی ضعیف یا “تأخیر” شود. به عنوان مثال، بازیکنی که پینگ 50 میلی‌ثانیه دارد، تجربه بازی بهتری نسبت به بازیکنی با پینگ 250 میلی‌ثانیه دارد.

در نتیجه می‌توان گفت که Ping پایین به معنی این است که شما سریع‌تر به سرور و رایانه مقصد متصل می‌شوید. در نتیجه ارتباط شما بهتر است. بسته‌ها را سریع‌تر دریافت می‌کنید. همین امر باعث می‌شود که فرایند کاری شما سریع‌تر به پیش برود.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت