G:\1\raya\seo\5 افزایش سرعت سایت\How-to-increase-the-page-speed-of-your-website.jpg

بررسی روش‌های افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت سایت یکی از فاکتورهای مهم برای بهبود سئوی سایت است. در واقع هر چه سایت شما سریع‌تر به کاربر نشان داده شود اعتبار سایت شما بهتر و در نتیجه رتبه آن بالاتر خواهد بود.

افزایش سرعت سایت چیست و چه کاربردی دارد؟

افزایش سرعت سایت در واقع افزایش سرعت بارگذاری محتوای صفحه شما است. سرعت سایت بر اساس دو فاکتور مهم سنجیده می شود. “زمان بارگذاری صفحه” – این زمان برابر با زمانی است که صفحه سایت شما به صورت کامل به کاربر نمایش داده می شود . “زمان تا اولین بایت” – این زمان در واقع اولین بایت سایت شما است که توسط مروگر دریافت می شود .

روش ارزیابی سرعت سایت چگونه است.

شما می‌توانید سرعت سایت خود را با ابزار PageSpeed ​​Insights گوگل ارزیابی کنید. امتیاز سرعت PageSpeed ​​Insights شامل داده‌های CrUX (گزارش تجربه کاربر) و گزارش‌هایی در مورد دو معیار سرعت مهم First Contentful Paint (FCP) و DOMContentLoaded (DCL) است. این موارد به عنوان موارد تخصصی به حساب می‌آیند.

سرعت سایت و کمک به سئو

گوگل اشاره کرده که افزایش سرعت سایت (و در نتیجه سرعت صفحه) یکی از سیگنال‌هایی است که الگوریتم آن برای رتبه‌بندی صفحات و بهبود سئو استفاده می‌کند. تحقیقات نشان داده است که گوگل ممکن است به طور خاص زمان را برای اولین بایت اندازه‌گیری کند. هرچه سرعت سایت شما بالاتر باشد سایت سریع‌تر دیده می‌شود.

همچنین افزایش سرعت سایت باعث می‌شود که سایت بهتر توسط ربات‌ها بررسی شود. در واقع سرعت پایین صفحه به این معنی است که موتورهای جستجو می‌توانند صفحات کمتری را با استفاده از بودجه خزنده اختصاص داده شده خود بخزند و این می‌تواند بر اعتبار شما تأثیر منفی بگذارد. پس باید برای سرعت بیشتر از هاست ابری مناسب استفاده کنید.

G:\1\raya\seo\5 افزایش سرعت سایت\website-snelheid-1024x649.jpg

افزایش سرعت سایت و تجربه کاربر

افزایش سرعت سایت برای جلب رضایت کاربر مهم است. صفحاتی که زمان بارگذاری طولانی‌تری دارند، کاربران را خسته کرده و باعث نارضایتی انها می شوند. در واقع تعداد زیاید از کاربران قبل از اینکه سایت کامل بارگزاری شود صفحه سایت را می بندند. به این فرآیند نرخ پرش از سایت گفته می شود .

همچنین نشان داده شده که زمان بارگذاری طولانی‌تر بر تبدیل‌ها تأثیر منفی می‌گذارد. این به این معنی است که کاربران خیلی تمایلی به استفاده از خدمات و محصولات سایت‌های کند ندارند.

روش‌های افزایش سرعت سایت

برای افزایش سرعت سایت از روش‌های زیر استفاده کنید.

فعال‌سازی فرآیند فشرده‌سازی Gzip

یکی از روش‌های افزایش سرعت سایت فشرده‌سازی است. فرآیند Gzip، یک برنامه نرم‌افزاری برای فشرده‌سازی فایل است. این نرم‌افزار برای کاهش اندازه فایل‌های CSS، HTML و جاوا اسکریپت که بزرگتر از 150 بایت هستند، استفاده می‌شود.

نکته مهم: از gzip در فایل‌های تصویری استفاده نکنید. در عوض، آن‌ها را در برنامه‌ای مانند فتوشاپ فشرده کنید تا بتوانید کنترل کیفیت تصویر را حفظ کنید.

کم کردن حجم فایل‌های CSS، جاوا اسکریپت و HTML

برای بهبود PageSpeed سایت باید کدهای خود را بهینه کنید. با بهینه‌سازی کد خود (از جمله حذف فاصله، کاما و سایر کاراکترهای غیرضروری)، می‌توانید سرعت سایت خود را به طور چشمگیری افزایش دهید. همچنین نظرات کد، قالب‌بندی و کدهای استفاده نشده را حذف کنید. برای اینکار می توانید از CSSNano و UglifyJS استفاده کنید .

G:\1\raya\seo\5 افزایش سرعت سایت\How-to-increase-the-page-speed-of-your-website.jpg

تغییر مسیرها (Redirect ها) را کاهش دهید.

هر بار که صفحه‌ای به صفحه دیگری Redirect می‌شود، بازدیدکننده شما با زمان بیشتری در انتظار تکمیل چرخه درخواست پاسخ HTTP مواجه می‌شود. چون قرار است به یک صفحه برود و سپس از آن صفحه به یک صفحه دیگر Redirect شود. این کار باعث کند شدن سایت شما می‌شود.

جاوا اسکریپت مسدود کننده رندر را حذف کنید.

اسکریپت‌های اضافی در فرآیند PageSpeed سایت‌ها دخالت می‌کنند. در واقع مرورگرها قبل از اینکه بتوانند یک صفحه را ارائه دهند، باید با تجزیه HTML یک درخت DOM بسازند. اگر مرورگر شما در طول این فرآیند با یک اسکریپت مواجه شد، باید آن را متوقف کرده و قبل از ادامه آن اجرا کند. گوگل پیشنهاد می‌کند از مسدود کردن جاوا اسکریپت اجتناب کرده و استفاده از آن را در کدهای خود به حداقل برسانید.

از حافظه پنهان مرورگر (cash) استفاده کنید.

مرورگرها اطلاعات زیادی (متن‌ها، تصاویر، فایل‌های جاوا اسکریپت و موارد دیگر) را در حافظه پنهان می‌کنند. تا وقتی بازدیدکننده به سایت شما بازگردد، مرورگر مجبور نباشد کل صفحه را دوباره بارگیری کند. از ابزاری مانند YSlow استفاده کنید تا ببینید آیا از قبل تاریخ انقضا برای کش خود تعیین کرده‌اید یا خیر. سپس سرصفحه “expires” خود را برای مدت زمانی که می‌خواهید این اطلاعات در حافظه پنهان ذخیره شوند، تنظیم کنید. در بسیاری از موارد یک سال یک دوره زمانی معقول است.

G:\1\raya\seo\5 افزایش سرعت سایت\google-page-speed.jpg

بهبود زمان پاسخگویی سرور.

منابع سخت‌افزاری قوی یکی از روش‌های افزایش سرعت سایت است زمان پاسخگویی سرور شما تحت تأثیر میزان ترافیک دریافتی، منابعی که هر صفحه استفاده می‌کند، نرم‌افزاری که سرور شما استفاده می‌کند و راه‌حل میزبانی مورد استفاده شما است. برای بهبود زمان پاسخگویی سرور خود باید به سراغ سرویس دهنده هاست خود بروید. زمان پاسخگویی بهینه سرور زیر 200 میلی‌ثانیه است.

از شبکه توزیع محتوا یا همان CDN استفاده کنید.

یکی از بهترین روش‌های افزایش سرعت سایت استفاده از CDN ها است. شبکه‌های توزیع محتوا (CDN) که شبکه‌های تحویل محتوا نیز نامیده می‌شوند، شبکه‌هایی از سرورها هستند که برای توزیع بار ارائه محتوا، استفاده می‌شوند. اساساً کپی‌هایی از سایت شما در چندین مرکز داده با تنوع جغرافیایی ذخیره می‌شوند تا کاربران دسترسی سریع‌تر و مطمئن‌تری به سایت شما داشته باشند.

بهینه‌سازی تصاویر

یکی از مهم‌ترین بخش‌های افزایش سرعت سایت بهینه‌سازی تصاویر است. مطمئن شوید که تصاویر شما بزرگتر از آنچه که نیاز است نباشند. فرمت فایل مناسب PNG ها معمولاً برای تصاویر گرافیکی کمتر از 16 رنگ بهتر هستند. فرمت JPEG تصاویر معمولاً برای عکس‌ها بهتر هستند. نکته مهم این است که تصاویر را برای ساختار وب فشرده کنید. برای این کار می‌توانید از فتوشاپ یا ابزارهای دیگر استفاده کنید.

G:\1\raya\seo\5 افزایش سرعت سایت\page-speed-optimization-PageSpeed-shutterstock_504546391-1-800x500.jpg

نتیجه‌گیری کلی در خصوص افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت سایت باعث می‌شود که سایت شما بهتر و سریع‌تر به کاربر نشان داده شود. در این صورت کاربر تجربه بهتری در سایت شما خواهد داشت. هرچه کاربر کمتر منتظر بماند تا بخش‌های مختلف سایت شما را ببیند بهتر است. به این نکته توجه کنید که سرعت اینترنت در حالت عادی در کشور ایران کند است. حال اگر سایت شما هم سنگین باشد کاربران زیادی به صورت ناراضی از سایت شما خارج خواهند شد.

همچنین به یاد داشته باشید که افزایش سرعت سایت باعث بهبود سئوی سایت شما می‌شود. در واقع فرآیند افزایش سرعت به تنهایی باعث بهبود سئو نمی‌شود، اما بر موارد دخیل برای بهبود سئو بسیار تأثیرگذار است.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت