هاست مناسب برای سایت فروشگاهی چیست؟

هاست فروشگاهی این امکان را فراهم می‌سازد تا سایت شما در فضای مجازی فعالیت کرده و داده‌های مهم کاربران و اطلاعات خود را در آن ذخیره کند. از آنجایی که چنین چیزی نقش بسیار مهمی در سرویس دهی به کاربران سایت داشته و می‌تواند سرعت و عملکرد این سایت‌ها را نیز افزایش دهد،‌ می‌خواهیم در این مقاله به معرفی آن بپردازیم. سپس ویژگی‌ها و بهترین انتخاب‌ها را برای میزبانی سایت‌های فروشگاهی معرفی خواهیم کرد.

هاست سایت فروشگاهی چیست؟

با توجه به آمارهایی که در سال 2019 منتشر شده‌اند، در حدود 1.5 میلیون سایت در ایران وجود دارند که اکنون تعداد آنها بیشتر از این رقم می‌باشد. تاکنون داده‌های دقیقی از وب سایت‌های فروشگاهی در ایران منتشر نشده است ولی گمان می‌رود پس از وقوع بحران کرونا و رشد فزاینده اینترنت در ایران،‌ بسیاری از کسب‌و‌کارها،‌ وب سایت‌های فروشگاهی خود را راه اندازی کرده‌اند.

اگر شما هم قصد دارید یا داشته‌اید که کسب‌وکار خود را به این فضا منتقل کنید، حتما با کلمه “هاست” برخورد کرده‌اید. یکی از پیش‌ نیازهای اساسی برای راه اندازی چنین پلتفرم‌هایی،‌ هاست است که در واقع همان فضای ذخیره سازی برای داده‌های شما به شمار می‌آید. فرقی نمی‌کند چه نوع پلتفرمی را در فضای مجازی راه اندازی می‌کنید،‌ شما می‌بایست حتما برای آن یک Host تهیه کنید. از آنجایی که ویژگی‌ سایت‌های فروشگاهی نسبتا متفاوت با دیگر نوع پلتفرم‌ها بوده و می‌تواند بسیار سنگین‌تر و پرحجم‌تر باشد، برای این نوع پلتفرم‌ها یک نوع Host با ویژگی‌های خاص درنظر گرفته می‌شود که با نام E Commerce Host شناخته می‌شود.

در واقع هاست‌های فروشگاهی، نوع فضاهای ذخیره سازی هستند که می‌تواند با امکانات و ویژگی‌هایی که دارد، زیر ساخت‌های لازم برای راه اندازی کسب‌و‌کار آنلاین شما را داشته باشد. این نوع فضاهای ذخیره سازی می‌توانند یک حجم برای نگهداری از داده‌های شما، پهنای باند و نرم افزار مورد نیاز برای تعامل با این فضا را در اختیارتان قرار دهند.

بهترین فضای ذخیره سازی برای فروشگاه اینترنتی چیست؟

همانطور که هاست وردپرس برای سایت‌هایی با این CMS‌ بهینه سازی شده است، ما شاهد آن هستیم که‌ فضاهای ذخیره سازی فروشگاهی نیز برای آنلاین شاپ‌ها بهبود یافته‌اند. اگر می‌خواهید به سراغ بهترین نوع هاست فروشگاه اینترنتی بروید، ما پیشنهاد می‌کنیم گزینه‌های زیر را درنظر داشته باشید:

  • فضاهای ذخیره سازی اختصاصی: نوعی از Hostها وجود دارند که شما می‌توانید با تهیه آنها، یک سرور را به صورت کامل به خود اختصاص دهید. چنین چیزی باعث می‌شود تا ظرفیت عملکرد سایت شما به شدت افزایش یافته و از سوی دیگر، اختلالی در سرویس دهی به کاربران ایجاد نشود. با این حال توجه کنید که این مدل از Hostها، هزینه بسیار بالایی دارند و شما باید به اندازه تهیه یک سرور کامل بودجه داشته باشید.
  • فضای ذخیره سازی VPS: در صورتی که یک سرور به چند بخش اختصاصی تقسیم شود، فضای ذخیره سازی VPS‌ ایجاد می‌شود. هرچند تمام سرور در اختیار شما نیست اما فضای ذخیره سازی که در اختیار شما قرار خواهد گرفت، تماما در اختیارتان بوده و با سایت دیگری به اشتراک گذاشته نمی‌شود. به همین جهت این مدل هم می‌تواند در سطح یک سطح پایین‌تر،‌ مناسب پلتفرم شما باشد.
  • هاست‌ ووکامرس: برخی از شرکت‌های Hosting، هاست مناسب سایت فروشگاهی را تحت عنوان هاست ووکامرس ارائه می‌کنند. این نوع پلتفرم‌ها با تغییراتی که در مشخصات آنها ایجاد شده است، می‌توانند به سرعت سایت‌های فروشگاهی شما را مدیریت و راه اندازی کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا به ویژگی چنین پلتفرم‌هایی بپردازیم.

شما کاربران می‌توانید برای خرید هاست‌ ابری، میزبانی وب،‌ ‌دیتابیس ابری و سرویس‌های ابری از خدمات مجموعه چابکان استفاده کنید. این شرکت ارائه کننده طیف بسیار زیادی از سرویس‌های ابری مناسب برای کاربری‌های لاراول، Django،‌ Asp.net‌ و غیره می‌باشد.

هاست مناسب برای سایت فروشگاهی چه ویژگی هایی دارد؟

حال این سوال مطرح می‌شود که هاست فروشگاهی مناسب سایت فروشگاهی چه ویژگی‌هایی دارد؟ در خصوص این پرسش باید به چند مورد مهم زیر اشاره نمود که عبارتند از:

  • امنیت کامل: غالبا سایت‌های فروشگاهی توسط هکرها هدف قرار می‌گیرند. این افراد با دزدیدن داده‌های کاربران و تراکنش‌های آنها، اقدام به کلاهبرداری از کاربران شما خواهند کرد. به همین خاطر است که باید فضای ذخیره سازی فروشگاهی جنبه‌های ایمنی را رعایت کند. مثلا از فایروال‌های کاملا ایمن استفاده کرده و دسترسی به بخش‌های حساس مانند wp-content/upload‌ یا XML-RPC را برای سرویس‌های ناشناخته محدود کند.
  • سازگاری با ووکامرس: برای سایت‌های فروشگاهی که بر پایه سیستم مدیریت محتوای وردپرس طراحی شده‌اند، این احتمال وجود دارد که فضای میزبانی به درستی با افزونه ووکامرس و ماژول‌های جانبی آن کار نکند. به همین خاطر مهم است که فضای ذخیره سازی شما بتواند به درستی با ووکامرس مچ شده و آن را بدون ایجاد اشکال اجرا کند.
  • بکاپ گیری اتوماتیک:‌ بدیهی است که سایت‌های فروشگاهی با حجم خرید و فروش روزانه و تغییراتی که در موجودی کالاها رخ می‌دهند،‌ باید به صورت مداوم بکاپ گرفته شده و بروزرسانی شوند. در نتیجه مهم است که هاستینگ شما‌ به صورت روزانه از وب سایت، پایگاه داده،‌ فایل‌ها و دیگر موارد بکاپ گیری کند.
  • پشتیبانی کامل:‌ این مورد بیشتر مربوط به شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی وب است. در این حالت،‌ این شرکت‌ها باید بتوانند از نیروی متخصص خود برای ارائه خدمات فنی استفاده کرده و ترجیحا این سرویس را به صورت 7 روز هفته و 24 ساعته ارائه کنند. چراکه هر نوع مشکلی ممکن است در هر زمانی رخ دهد.

پرسش های متداول

حال در انتهای این مقاله می‌خواهیم به برخی از پرسش‌های متداول شما کاربران راجع به هاست فروشگاهی بپردازیم که عبارتند از:

  • آیا میزبانی اشتراکی برای فروشگاه‌های اینترنتی مناسب است؟

پاسخ به این پرسش تا حد بسیار زیادی وابسته به وضعیت سایت شما و ویژگی‌ها یا مشخصات فضای ذخیره سازی است. در حالت کلی، اگر سایت فروشگاهی بسیار کوچکی دارید که کاربران آن افراد کمی هستند،‌ می‌توانید از این نوع فضاهای ذخیره سازی استفاده کنید.

  • فیچرهای دیگر فضاهای ذخیره سازی فروشگاهی چیست؟

از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به رمزگذاری SSL برای سایت،‌ نرم افزار مدیریتی آسان، مقیاس پذیری، آپتایم بالا،‌ پهنای باند بالا و قابلیت ارتقا آن اشاره کرد.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت