what is wordpress

هاست ابری چه تاثیراتی بر روی وردپرس دارد؟

هاست ابری به عنوان یک شبکه از سرورهای مجازی شناخته می‌شود که به یکسری از سرورهای فیزیکی متصل می‌شوند. چنین نوع فضاهای ذخیره‌ سازی می‌توانند مزیت‌های بسیاری زیادی را برای سایت‌های مختلف اعم از پلتفرم‌های وردپرسی داشته باشند که در ادامه می‌خواهیم راجع به آن صحبت کنیم.

معرفی اجمالی هاست ابری

یکی از سرویس‌های جدیدی که امروزه در خدمات فضای ذخیره سازی وب شاهد آن هستیم، Cloud Hosting یا هاست ابری نام دارد. منظور از هاست‌های ابری که می‌توانید توضیحات مکمل آن را در مقاله “هاست ابری چیست و چگونه کار می‌کند؟” مشاهده کنید، فضاهای ذخیره سازی متصل به چند سرور مختلف هستند که به اینترنت متصل شده‌اند. در چنین سرویس‌هایی از نرم افزار Virtualization استفاده می‌شود تا سرور‌های فیزیکی بخش بندی شده و به سرورهای مجازی متعددی تقسیم شوند. سپس هر واحد می‌تواند به صورت مستقل عمل کند.

در مدل هاست ابری، از تکنولوژی مجازی سایت استفاده می‌کنیم و شما می‌توانید آن را در انواع ‌هاست‌های کلود عمومی، خصوصی، هیبریدی و نیز چند ابری مشاهده کنید. این مدل فضاهای میزبانی به علت در دسترس بودن و مقیاس پذیری بیشتری که ارائه می‌کنند، بسیار با ارزش‌تر خواهند بود.

حال در ادامه با ما همراه باشید تا ابتدا به مزیت‌های این نوع هاست‌ها بپردازیم و در ادامه شما را با تاثیراتی که می‌توانند بر روی سیستم عامل وردپرسی ایجاد کنند آشنا سازیم.

مزایای هاست ابری چیست؟

میزبانی‌های ابری با کمک تکنولوژی‌های روز به وجود آمده‌اند که شما می‌توانید از آنها برای بهینه سازی وضعیت ذخیره سازی داده‌های سایت خود استفاده کنید. این نوع از فضاهای ذخیره سازی می‌توانند منابع موردنیاز سایت شما را در نقاط مختلفی از سرورها تامین کرده و بدین ترتیب زمان داون شدن سایت‌تان را کاهش می‌دهند. از سوی دیگر استفاده از چند سرور می‌تواند در صورتی که یکی از آنها دچار خرابی یا مشکلی بشود، سایت را به سرعت از حالت داون شدن خارج کرده و با کمک سرور دیگری آن را سرپا کند.

شما می‌توانید در هنگام خرید هاست ابری، میزان دسترسی سایت خود به منابع این نوع هاست‌ها و شبکه را براساس پلنی که به آن نیاز دارید تهیه کنید. چنین فیچری سبب می‌شود تا سایت شما هرچقدر هم که بزرگ باشد، از منابع چندگانه و بیشتری استفاده کند که هندل کردن سایت را با هاست ابری راحت‌تر می‌سازد. همچنین به راحتی می‌تواند نیاز به منابع بیشتر برای سایت‌های سنگین را با چنین تکنولوژی به روزی پاسخ ‌دهد.

برخلاف میزبانی‌های سنتی، در هاست ابری دیگر شما تنها به یک سرور فیزیکی محدود نمی‌شوید و از چندین محیط مختلف در سرور مجازی برای حفظ منابع سایت استفاده خواهید کرد. حال که تا حدودی به مزیت‌های هاست ابری و ساختار آن اشاره کردیم، بهتر است اثرات این نوع هاست‌ها را بر سیستم‌های مدیریت محتوایی همچون WordPress بیان نماییم.

تاثیرات هاست ابری بر روی وردپرس کدامند؟

برخی از تاثیراتی که هاست ابری می‌تواند بر روی سیستم مدیریت محتوای وردپرس شما ایجاد کند عبارتند از:

  • افزایش سرعت سایت: بدیهی است که استفاده از چندین سرور و منابع آنها می‌توانند به شما کمک کنند تا سایت خود را سریع‌تر بارگذاری نمایید. شما می‌توانید در کنار این مزیت، تعادل بار را بین محیط‌های چند سروری نیز برقرار کرده و از ورود فشار بیش از حد به منابع هاست خود جلوگیری نمایید.

نکته: استفاده از هاست‌های ابری می‌توانند به شما امکان کشینگ چند لایه را داده و بهتر است به سراغ این نوع هاست‌ها و یا مدل‌هایی که سخت افزار پریمیوم یا سرور low-density دارند بروید.

  • افزایش دسترسی به سایت: اثر مهم دیگری که می‌توانید با تهیه هاست ابری برای وردپرس خود از آن بهره مند شوید، بیشتر کردن امنیت سرور شما است. در این حالت باید بدانید که میزبانی ابری می‌تواند در صورت ایجاد مشکلاتی مانند هک یا ایجاد اضافه بار، زمانی که سرور داون می‌شود، سایت شما را از منابع سرور دیگر لود کند.
  • آپتایم بالاتر: دسترسی به سایت شما به واسطه لود شدن آن از طریق سرورهای مختلف بیشتر خواهد بود. این موضوع می‌تواند در بهینه سازی سئو سایت شما نیز موثر بوده و آن پلتفرم را برای گوگل جذاب‌تر کند.
  • ارتقا سطح امنیتی سایت: از آنجایی که شبکه‌ای از سرورها برای میزبانی سایت شما استفاده شده‌اند، در صورتی که سایت با حملات سنگین و DDoS روبرو شود، می‌تواند دست بالاتر را داشته باشد. بدین معنا که آستانه تحمل بسیار بیشتری داشته و سایت شما را همچنان از نظر امنیتی و دسترسی در وضعیت مطلوبی نگهدارد.
  • مقیاس پذیری: زمانی که سایت شما سنگین شود یا به دلیل افزایش تعداد کاربران، حجم بار پردازشی روی آن افزایش یابد، می‌توانید به راحتی هاست خود را ارتقا دهید. این ارتقا می‌تواند تاثیرات مهمی را برای بهبود عملکرد سیستم وردپرسی شما اعمال کند که با افزودن مقدار حافظه و فضای دیسک و غیره انجام می‌شود.

اگر شما هم به چنین هاست‌ها و فضاهای ذخیره سازی نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به بخش محصولات سایت چابکان بزنید. این مجموعه ارائه دهنده انواع فضاهای ذخیره سازی و ابری است که از آن جمله می‌توان به هاست وردپرس، ابری، ارائه دیتابیس‌های ابری، برنامه‌های آماده و میزبانی آسان اشاره کرد.

پرسش های متداول

برخی از پرسش‌های متداول شما کاربران راجع به هاست ابری و تاثیر آن بر وردپرس عبارتند از:

  • در کنار مزیت‌هایی که در بخش قبل برای هاست‌های ابری بیان کردیم، معایب این نوع فضاهای ذخیره سازی چیست؟

در پاسخ به این پرسش می‌توان به موارد مهمی اشاره کرد که از آن جمله می‌توان گفت: هزینه بالا، تهیه نسخه پشتیبان.

  • بهترین پلن برای هاست‌های وردپرسی در مدل ابری آنها چیست؟

این مدل‌ هاست‌های ابری شباهت زیادی به سرورهای خصوصی مجازی یا VPS دارد. به طور معمول پلن پایه‌ای که برای سایت وردپرسی پیشنهاد می‌شود، دارای رم 4 گیگابایت، 2 هسته پردازشی، 30 گیگابایت حجم و 1 ترابایت پهنای باند است.

  • دلیل استفاده از هاست‌های ابری برای وردپرس چیست؟

در کنار تمام مزیت‌هایی که در داخل مقاله بیان کردیم، مهم‌ترین پاسخی که می‌توان برای این سوال بیان کرد، حفظ امنیت و سرعت سایت است. در واقع این موارد برای سایت‌هایی که حجم پردازش و ورودی ترافیک بسیار زیادی دارند، به شدت مهم خواهد بود. بنابراین آنها می‌توانند با میزبانی سایت خود در شبکه‌ای از سرورهای مجازی، نسبت به ایمن بودن و پایدار بودن پلتفرم‌شان اطمینان داشته باشند.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت