بهترین فریمورک های نود جی اس

10 فریمورک برتر نود جی اس برای حرفه ای ها

نود جی اس محیط برنامه نویسی  open sourceمبتنی بر جاوا اسکریپت است که به دلیل توانایی بالا در ساخت برنامه‌های مقیاس‌پذیر و با کارایی بالا محبوبیت پیدا کرده است. همانطور که تقاضا برای node.js در حال رشد است، انتخاب یک فریمورک نود جی اس مناسب نیز برای توسعه‌دهندگان اهمیت پیدا کرده است.

node.js  محیط اجرای جاوا اسکریپت در سمت سرور است که امکان توسعه برنامه های کاربردی مقیاس پذیر با کارایی بالا را فراهم می‌کند. شرکت های بزرگی مانند والت مارت، نت‌فلیکس، پی پال و اوبر از node.js برای توسعه برنامه های خود استفاده می‌کنند.

چرا آشنایی با فریمورک نود جی اس ضروری است؟

فریمورک‌‌های Node ابزارهای ضروری هستند که توسعه سریع برنامه‌های نود جی اس را تسهیل می‌کنند. آن‌ها با اجزای از پیش ساخته شده مانند سیستم های مدیریت پایگاه داده (DBMS)، سرورهای وب و موتورهایی ارائه می‌شوند که به توسعه دهندگان کمک می‌کنند تا برنامه‌ها را با سرعت بالایی ایجاد کنند. آن‌ها همچنین ساماندهی کد را با ارائه ساختارها و قراردادهایی برای پروژه‌ها و تیم های مختلف در یک سازمان به‌وجود می‌آورند. شما می توانید برنامه نود جی اس خود را در هاست نود جی اس اجرا کنید.

10مورد از برترین فریمورک های نود جی اس برای توسعه

1- فریمورک نود جی اس Express.js

express jsیکی از قدرتمندترین فریمورک های نود جی اس است که در زمینه طراحی وبسایت می باشد

Express.js  فریمورکی برای ساخت برنامه‌های وب در Node.js است. این چارچوب مجموعه‌ای قدرتمند از ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهد که به برنامه‌نویسان کمک می‌کند تا برنامه‌های وب را با راهکارهای مختلفی خیلی سریع و آسان ایجاد کنند. ویژگی‌هایی مانند:

  •  Routing-Express :  این ویژگی راهکاری آسانی برای نگاشت URL ها به توابع درون برنامه‌ها ارائه می‌دهند و این امکان را فراهم می‌آورند تا مسیرهای پیچیده را برای کاربران بدون نیاز به نوشتن کدهای دیگر ایجاد کنید؛
  • Middleware : این ابزار برای پردازش درخواست ها و پاسخ ها قبل از رسیدن به سرور استفاده می‌شود تا امکان پیکربندی‌های خاص از طرف کاربر برای قابلیت‌هایی مانند احراز هویت یا ورود به سیستم را اضافه کنید؛
  • پلاگین‌ها: پلاگین‌ها، ماژول هایی هستند که ویژگی‌های اضافه‌ای مانند پشتیبانی پایگاه داده یا موتورها را گسترش می‌دهند.

2- فریمورک Koa.js

فریمورک Koa.js یک فریمورک متن باز نود جی اس هست

فریمورک نود جی اس سبک است که برای ساخت برنامه‌های موبایل و وب استفاده می‌شود. این ابزار توسط توسعه‌دهندگان Express.js ایجاد می‌شود و شباهت زیادی به آن دارد. فریمورک Koa.js منبع باز است و از سال 2014 در دسترس کاربران است و در طول زمان به دلیل سادگی، انعطاف‌پذیری و توسعه‌پذیری محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

در Koa امکان نوشتن و درک توابع بسیار آسان‌تر از فریمورک نود جی اس Express.js است و به همین دلیل در بین توسعه‌دهندگان محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

3- فریمورک نود جی اس Meteor.js

فریمورک meteror.js

Meteor.js  یک فریمورک متن باز است که به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا برنامه‌های موبایل، وب و دسکتاپ را در جاوا اسکریپت بسازند. برای ساخت برنامه‌های بلادرنگ استفاده می‌شود. یکی از مزایای کلیدی استفاده از Meteor قابلیت ارتباط لحظه‌ای آن است.

توسعه‌دهندگان می‌توانند تغییرات را در زمان واقعی در حین توسعه مشاهده کنند، بلکه در حین مقیاس‌گذاری برنامه نیز تغییرات قابل مشاهده است. Meteor  با آنگولار، Vue.js و React.js و… ادغام می‌شود. این مزیت به توسعه‌دهندگان امکان انتخاب فریمورک فرانت‌اند را می‌دهد. همچنین قابلیت ادغام با پایگاه داده MongoDB  را دارد.

4- فریمورک Nest.js

nest.js یکی از فریمورک های پرکاربرد و مورد استفاده node.js هست

فریمورک نود جی اس Nest.js یک ابزار کاربردی برای سمت سرور است که با استفاده از TypeScript ساخته شده است. این فریمورک مقیاس‌پذیر و قابل آزمایش است. معماری ماژولار آن توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا کد خود را در ماژول‌های قابل استفاده مجدد سازماندهی کنند. این رویکرد نگهداری و آزمایش کدها را ساده می‌کند و قابلیت استفاده مجدد از کدها را در پروژه‌های مختلف به‌وجود می‌آورد.

5- فریمورک نود جی اس hapi.js

hapi یک فرمورک عالی و مقیاس پذیر می باشد

Hapi.js  از HTTP-API مشتق شده است. این فریمورک نود جی اس منبع باز است که توسعه برنامه‌های کاربردی مقیاس‌پذیر و قوی سمت سرور را ساده می‌کند. این فریمورک طیف وسیعی از ویژگی‌ها و افزونه‌های قدرتمند را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد که توسعه، آزمایش و نگهداری اپلیکیشن را آسان می‌کند.
سیستم پلاگین Hapi.js آن را از سایر فریمورک ها متمایز می‌کند. این به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا قابلیت های جدیدی را به برنامه های خود اضافه کند.

6- Salis.js

یکی از بهترین فریمورک های نود جی اس

یک فریمورک منبع باز است که بر روی Node.js ساخته شده و نقش مهمی در ساده سازی توسعه برنامه های کاربردی سفارشی و بلادرنگ دارند. یکی از مزایای اصلی Sali.js پشتیبانی داخلی آن از سوکت های وب است که امکان به‌روزرسانی بلادرنگ داده‌ها را بدون نیاز به تازه‌سازی صفحه را فراهم می‌کند.

این خصوصیت آن را برای ساخت برنامه‌های بادرنگ ایده‌آل کرده است. این فریمورک نود جی اس شامل چندین پلاگین از پیش ساخته شده برای احراز هویت، جلسات و امنیت است که به تسریع روند توسعه کمک می‌کند و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های سریع و کارآمد بسازند.

7- فریمورک Adonis.js

یک فریمورک نود جی اس که برای برنامه‌های کاربردی وب و سرورهای کارآمد و پویا API استفاده می‌شود. از مسیریابی، مدیریت پایگاه داده، لاگ، کش و… پشتیبانی می‌کند و قابلیت استفاده از MongoDB و MySQL  را دارد. راه‌اندازی Adonis.js آسان بوده و به‌سادگی امکان مدیریت پروژه را می‌دهد. این فریمورک برای توسعه برنامه های کاربردی کوچک و بزرگ وب مناسب است.

8- Loop Back

یکی از محبوب‌ترین فریمورک‌های نود جی اس است که امکان ادغام داده‌ها را از چندین منبع در یک API فراهم می‌آورد. این ویژگی به توسعه‌دهندگان برای صرفه‌جویی در زمان توسعه و افزایش قابلیت استفاده مجدد از کدها کمک می‌کند.

9- فریمورک  Total.js

یک فریمورک با ویژگی‌های منحر به فرد مانند تولید کد خودکار، ماژول‌های از پیش ساخته و… است. Total.js دارای امکان یک معماری ماژولار است که انواع پایگاه داده‌ها را پشتیبانی کرده و امکان ارتباطات بلادرنگ در آن وجود دارد.

10- فریمورک نود جی اس Restify

یک فریمورک مناسب برای وب است که کارآمدی، مقیاس‌پذیری و کارآیی بالایی دارد. وب سرویس‌های توسعه‌یافته Restify توسط شرکت‌های بزرگی استفاده می‌شوند. این فریمورک امکان پردازش حجم زیادی از درخواست‌ها را در محیط‌های پر ترافیک می‌دهند.

سخن پایانی

شناخت درست از فریمورک نود جی اس امکان استفاده از Java Script را در سمت سرور برای کاربران فراهم می‌آورد. هر فریمورک Node.js دارای قابلیت‌هایی است که باید با توجه به ویژگی‌ها به انتخاب آن پرداخت.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت