چگونه آموزش سئو را شروع کنیم؟

آموزش سئو چیست؟ چگونه این علم را بیاموزیم؟ چه منابعی برای آموزش این مهارت وجود دارند؟ در این مقاله می‌خواهیم به بررسی روش‌‌های یادگیری سئو و آشنایی با مفهوم آن بپردازیم. سپس منابع و روش‌های آموزش آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

آموزش سئو و مفهوم آن

آموزش سئو یکی از نیازهای جامعه امروزی به ویژه در تعامل با کاربران فضای مجازی است. با گسترش کسب و کارهای آنلاین در جهان و به ویژه ایران، رفته رفته فضای سنتی ارائه خدمات و کالاها سهم ناچیزی خواهند داشت. تاریخچه سئو به زمان شروع کار موتورهای جستجو در 30 سال گذشته بر می‌گردد. اکنون سئو از یک فعالیت تفریحی، به یک استراتژی بازاریابی تبدیل شده است که به شدت در حال گسترش می‌باشد.

اگر با مفهوم سئو آشنا نیستید، پیشنهاد می‌کنیم سلسله مطالب وب سایت ما راجع به آموزش سئو را در مقاله‌ی “سئو چیست؟” مطالعه کنید. با این حال به صورت خلاصه باید گفت سئو یا SEO، فرآیندی است که هدف اصلی آن، بهبود رتبه شما در نتایج موتورهای جستجو خواهد بود. شما می‌توانید با انجام این کار، رتبه وب سایت خود را افزایش داده و به صورت طبیعی، کاربران فضای مجازی را به سمت وب سایت خود هدایت کنید. این کار باعث می‌شود تا تعداد بیشتری از کاربران در اینترنت، وب سایت شما را مشاهده کرده و اقدام به خرید و تعامل با سایت شما نمایند.

همچنین در این قسمت باید به یک نکته مهم اشاره کرد. بهینه سازی سئو تنها شامل جستجوی ارگانیک می‌شود و ربطی به بهینه‌ سازی PPC ندارد.

چگونه سئو را یاد بگیریم؟

برای آموزش سئو، می‌توان به راهکارهای بسیاری اشاره کرد. از آنجایی که ماهیت سئو به گونه‌ای است که می‌توانید آن را به صورت کاملا غیرحضوری آموزش ببینید، یادگیری این مهارت در سطح مقدماتی بسیار آسان می‌باشد. با این حال هرچقدر در مسیر آموزش سئو پیش می‌روید، مفاهیم و پرسش‌های بسیار زیادی مطرح می‌شوند که نیازمند تجربه و آگاهی بالایی هستند. در این زمان شما نیاز به منابع حرفه‌ای و نیز اساتید با تجربه خواهید داشت.

به طور کلی روش آموزش سئو وردپرس و وب سایت‌های اینترنتی را می‌توان به اشکال زیر دانست که عبارتند از:

  • منابع رایگان در فضای مجازی: حجم بسیار زیادی از اطلاعات در زمینه آموزش سئو سایت وجود دارند که شما می‌توانید آنها را به صورت کاملا رایگان فرابگیرید. از جمله این موارد می‌توان به ویدیو‌های آموزشی در یوتیوب، پلتفرم‌های آموزش بین‌المللی مانند Coursera, Udemy، مینی کورس‌های آموزش سئو در وب‌ سایت‌های ahrefs, skillshare اشاره کرد.
  • پکیج‌های آموزشی: مورد دیگری که رایج‌تر است، استفاده از پکیج‌های آموزشی رایگان توسط افرادی است که دانش بالایی در این زمینه دارند. در این حالت شما می‌توانید مطالب آموزشی در این حوزه را به صورت دسته‌بندی شده براساس آنچه مدرس ارائه می‌کند، بیاموزید.
  • منتورینگ سئو: برای آموزش سئو حرفه ای، لازم است همواره دانسته‌های خود را محک بزنید. شما می‌توانید با شرکت در دوره‌های منتورینگ سئو، وب سایت‌های خود را تحت نظارت یک فرد با تجربه و آگاه سئو کنید و با چالش‌های واقعی این حوزه آشنا شوید.
  • کارآموزی: شما می‌توانید به صورت کارآموز در شرکت‌ها و موسسات مختلف مشغول به فعالیت شده و سئو سایت آنها را مدیریت نمایید.

شما می‌توانید برای آموزش سئو رایگان، به وبلاگ چابکان مراجعه کنید. در این قسمت مقالات آموزشی ما در موضوعات بازاریابی، سئو، طراحی سایت، کسب‌و‌کارهای اینترنتی، امنیت و برنامه نویسی سایت ارائه می‌شوند.

بهترین منابع آموزش سئو کدامند؟

با اینکه حجم بسیار زیادی از اطلاعات در فضای مجازی برای آموزش سئو وجود دارند، با این حال لازم است مطالب را از منابع معتبر بیاموزید. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، آموزش سئو پس از سطح مقدماتی، با پرسش‌ها و سوالات بسیاری همراه خواهد بود. در این صورت است ممکن است برخی از مفاهیم مقدماتی که به اشتباه آموزش دیده‌اید، نیازمند بازبینی مجدد باشند. بنابراین بهتر است از همان ابتدا با جستجوی منابع معتبر، سئو را بیاموزید. برخی از وب‌سایت‌ها و منابع آموزش سئو معتبر در ادامه بیان شده‌اند که عبارتند از:

  • وب سایت MOZ: یکی از مهم‌ترین منابعی که غالب سئوکارها از آن استفاده می‌کنند، وب سایت Moz.com است. این وب گاه بیشتر از 55 ابزار برای تجزیه و تحلیل سئو و سایت‌های مختلف دارد که می‌تواند در زمینه رتبه بندی‌های موتورهای جستجو، افزایش ترافیک و جذب مشتری به کار برود. شما می‌توانید در بخش بلاگ آن، اقدام به مطالعه مقالات روز سئو نمایید.
  • وب سایت Yoast: اگر به حوزه سئو وب‌ سایت‌ها وارد شوید، حتما نام افزونه یوآست را خواهید شنید. این مجموعه در زمینه تولید افزونه‌های بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو فعالیت می‌کند که یکی از بهترین پلاگین‌ها را در این زمینه ارائه کرده‌ است. با این حال شما می‌توانید از بخش بلاگ آن نیز برای ارتقا دانش سئو خود استفاده کنید. برای این کار می‌توانید به این لینک مراجعه نمایید.
  • سایت ahrefs: یکی دیگر از منابع خوب برای آموزش، وب‌ سایت اچرف است. محتوای آموزش سئو در وبلاگ این سایت، در 6 قسمت دسته‌بندی شده‌اند که شامل سئو عمومی، جستجوی کلمه کلیدی، سئو داخلی، لینک سازی، سئو تکنیکال و نیز سئو محلی می‌باشند.

سوالات متداول

از جمله سوالات متداولی که ممکن است کاربران در زمینه آموزش سئو داشته باشند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • سئو یا SEO مخفف چه کلمه‌ای است؟

سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization می‌باشد.

  • علت مهم بودن سئو چیست؟

اهمیت سئو و آموزش آن برای زمانی است که کسب‌و‌کار شما قصد دارد کاربران فضای مجازی را به سمت خود جذب کند. در این صورت سئو سایت منجر به افزایش رتبه شما در نتایج گوگل شده و کاربران بسیاری را به خود جذب خواهد کرد.

  • سئو سایت چگونه انجام خواهد شد؟

انجام سئو سایت مراحل بسیار زیادی دارد. از بررسی سئو داخلی گرفته تا لینک سازی، تولید محتوا و تبلیغات. به طور معمول با توجه به نوع سایت، شما می‌توانید یک استراتژی را برای بهبود سایت خود در نتایج گوگل استفاده کنید. چینش این استراتژی براساس دانش و تجربه فرد سئوکار انجام می‌گردد که نقش بسیار مهمی در این زمینه دارد. شما کاربران می‌توانید نظرات و تجربیات خود را از آموزش‌های سئو در قسمت کامنت‌ها بیان کنید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت