سالیدیتی چیست

سالیدیتی چیست و چه استفاده از در ساختار اتریوم دارد؟

سالیدیتی یک زبان برنامه‌نویسی است که در طول برنامه‌ریزی و اجرای قراردادهای هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سینتکس بسیار شبیه به جاوا اسکریپت و پایتون است.

سالیدیتی در بلاک چین چیست؟

همان‌طور که گفته شد سالیدیتی یک زبان برنامه‌نویسی است که در طول برنامه‌ریزی و اجرای قراردادهای هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سینتکس بسیار شبیه به جاوا اسکریپت و پایتون است و بر روی پلتفرمی به نام ماشین مجازی اتریوم اجرا می‌شود. هر برنامه بلاک چین و قرارداد هوشمندی که در ماشین مجازی اتریوم اجرا می‌شود توسط گاوین وود توسعه داده‌شده است. سالیدیتی از پسوند.sol برای نوشتن برنامه‌های خود استفاده می‌کند و این یک زبان ترجیحی نسبت به جاوا اسکریپت یا پایتون است. و همچنین می توانید با سالیدیتی قرارداد هوشمند های متاورس را نیز بنویسید.

G:\1\raya\رایا مارکتینگ\seo\14\9ed63782-89ee-43c2-bced-db528bcbc183_Group_62_png.png
سالیدیتی چیست و چه استفاده از در ساختار اتریوم دارد؟

منظور از ماشین مجازی اتریوم چیست؟

قبل از اینکه در مورد قراردادها صحبت کنیم باید به این نکته اشاره‌کنیم که ماشین مجازی اتریوم در واقع نوعی برنامه است که به صورت مجازی روی سخت‌افزارها اجرا می‌شود. این برنامه برای رمزگشایی کدهای اتریوم ساخته‌شده است. باید به این نکته توجه داشته باشید که ماشین مجازی اتریوم قدرت پردازشی بالایی ندارد چراکه باید خیلی سریع روی سخت‌افزارهای مختلف اجرا شود.

درنتیجه ماشین مجازی اتریوم قراردادهای هوشمند را اجرا می‌کند. این قراردادهای هوشمند در واقع فقط می‌توانند با کدهای خاص اتریوم رمزگشایی شوند. به این کدها بایت کد گفته می‌شود. بایت کد باید سبک باشد زیرا برنامه روی ماشین مجازی اجرا می‌شود نه سخت‌افزار، درنتیجه ماشین مجازی باید خیلی سریع آن را اجرا کند. اگر به دنبال پلتفرمی برای برنامه‌های غیرمتمرکز هستید، اتریوم گزینه‌ای است که باید انتخاب کنید.

در این فرآیند سالیدیتی به ماشین مجازی اتریوم کمک کرده و فرآیند بررسی را در زمان اجرا انجام می‌دهد. نکته قابل‌توجه این است که سالیدیتی از وراثت در برنامه‌نویسی شی‌ءگرا پشتیبانی می‌کند. این امر اشیاء جدید را قادر می‌سازد تا از برنامه‌های موجود ویژگی‌های مدنظر را به ارث برده و دریافت کنند. در اینجا از سوپر کلاس و کلاس پایه به‌عنوان پایه وراثت استفاده می‌شود. همچنین Solidity امکان ایجاد قراردادهایی برای عملکرد جمعی، کیف پول، رأی دادن و موارد دیگر را فراهم می‌کند.

در مورد زبان اتریوم از چه کد مبنی استفاده‌شده است؟

کد منبع برای زبان اتریوم با Solidity نوشته‌شده است. این نوع ساختار عملکرد ماشین مجازی را خراب نمی‌کند، به نحوی که خط اول کد نوشته‌شده اگر در یک کامپایلر متفاوت اجرا شود، رفتار متفاوتی نخواهد داشت. داده‌های ذخیره‌ شده در خط یک، متغیر حالت را به برنامه اعلام می‌کند. درنتیجه با توجه به همین داده‌ها توابع تنظیم می‌شوند و می‌توان آن‌ها را بازیابی یا اصلاح کرد تا مقدار متغیر را به دست آید. این یک قرارداد اتریوم ساده و هوشمند است. عملکردهای این قرارداد هوشمند به شما این امکان را می‌دهد که یک شماره واحد را که برای هرکسی قابل‌دسترسی است، بازیابی یا ذخیره کنید. این کار بدون اینکه راهی برای جلوگیری از انتشار این شماره وجود داشته باشد توسط ساختار سالیدیتی انجام می‌شود.

G:\1\raya\رایا مارکتینگ\seo\14\1615384236776.png
سالیدیتی چیست و چه استفاده از در ساختار اتریوم دارد؟

استحکام در زبان برنامه‌نویسی اتریوم چیست؟

پشتیبانی از اکثر فناوری‌های غیرمتمرکز به‌عنوان استحکام نامیده می‌شود. این فرآیند توسط کیت‌ها در اتریوم انجام می‌شود. در واقع کیت‌ها ابزاری هستند که بیشتر ویژگی‌های فناوری قرار داده‌شده در ساختار اتریوم را شامل می‌شوند. درنتیجه، توسعه‌دهندگان با استفاده از این کیت‌ها چارچوب‌های موجود برای زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف برای ایجاد زیرساخت بر مبنای اتریوم را خواهند داشت. به این فرایند که کیت‌ها می‌توانند به‌راحتی با برنامه‌های دیگر هماهنگ شوند استحکام در زبان برنامه‌نویسی اتریوم گفته می‌شود.

فرآیند استفاده از سالیدیتی در اتریوم چگونه است؟

در واقع سالیدیتی زبان اصلی در اتریوم و همچنین سایر بلاک چین‌های خصوصی است که روی پلتفرم‌هایی که با اتریوم رقابت می‌کنند اجرا می‌شود. سوئیفت همچنین یک اثبات مفهومی را با استفاده از Solidity به کار گرفته است. تیم Solidity پروژه اتریوم (به رهبری کریستین ریتویسنر) این زبان را توسعه داده است. این یکی از چهار زبانی است که برای هدف قرار دادن ماشین مجازی اتریوم (EVM) طراحی‌شده است. در واقع سالیدیتی به‌عنوان یک زبان، اساساً نوع جدیدی از برنامه‌نویسی برای امور مالی است که در آن می‌توانید قراردادهای هوشمند خود را ایجاد کنید.

G:\1\raya\رایا مارکتینگ\seo\14\0002345209.jpg
سالیدیتی چیست و چه استفاده از در ساختار اتریوم دارد؟

قراردادهای هوشمند چیست؟

تعریف قراردادهای هوشمند به شرح زیر است:

قرارداد هوشمند یک پروتکل رایانه است که برای تسهیل، تائید و یا اجرای یک قرارداد به صورت دیجیتالی در نظر گرفته‌شده است. قراردادهای هوشمند امکان انجام تراکنش‌های مالی معتبر را بدون نیاز به شخص ثالث فراهم می‌کنند. نکته قابل‌توجه این است که این تراکنش‌ها قابل‌ردیابی اما برگشت‌ناپذیر هستند.

در حالت کلی دست‌کاری یا لغو قراردادهای مجازی توسط یک فرد امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین نیازی به شخص ثالثی برای تائید و اطمینان از انطباق نیست. هدف از این امر تمرکززدایی از کنترل و بازگرداندن آن به دست طرف‌های درگیر است. این می‌تواند هزینه، زمان و امنیت را افزایش دهد.

قراردادهای هوشمند بر مبنای اتریوم و سالیدیتی می‌توانند کل فرآیند را مجازی کنند. این قراردادها شفاف و غیرقابل تغییر هستند. قراردادهای هوشمند بین دو طرف است، در این بین باید به این نکته توجه شود که تعداد افراد در هر طرف محدود نیست. راه دیگری که قراردادهای هوشمند را می‌توان استفاده کرد، در زمینه پیشنهادات مالی است. آن‌ها به دلیل تغییرناپذیری و شفافیت، ICO ها را به جای IPO ها ممکن کردند. درنتیجه شما متعاقباً می‌توانید یک توکن بومی از استاندارد اتریوم ERC 20 را به‌راحتی صادر کنید.

G:\1\raya\رایا مارکتینگ\seo\14\17qvUX-zDirvQ0P4nwIPpiQ.png
سالیدیتی چیست و چه استفاده از در ساختار اتریوم دارد؟

استفاده از Solidity در اتریوم

سازندگان اصلی اتریوم ادعا می‌کند که آن‌ها مفهوم Solidity را طوری طراحی کرده‌اند که نزدیک به جاوا اسکریپت برای dApps باشد. جاوا اسکریپت در بین توسعه‌دهندگان رمز ارزها به شدت محبوب است زیرا یادگیری آن نسبتاً آسان است و بیشتر مفاهیم و طراحی زبان‌های مدرن را پوشش می‌دهد. با توجه به این موارد زبان برنامه‌نویسی و ساختار سالیدیتی طراحی و ایجاد شده است.

امکان ایجاد برنامه‌های پایه روی Solidity وجود دارد. بااین‌حال، dApps و قراردادهای هوشمند هدف طراحی Solidity هستند. این بدان معنی است که تا زمانی که یک توسعه‌دهنده شروع به استفاده از آن در توسعه قراردادهای هوشمند نکند فرآیند استخراج اتریوم رخ نمی‌دهد.

بنابراین اگر کاربران بخواهند یک قرارداد هوشمند به نام “اولین قرارداد” ایجاد کنند، یک توسعه‌دهنده باید نمونه آن را از طریق “پیمان اول قرارداد” ایجاد کند. با استفاده از این فرآیند، می‌توانید به‌راحتی قرارداد خود را ایجاد کنید. این ساختار امن و مطمئن در واقع نمایی دیگر از استحکام در قراردادهای هوشمند اتریوم و سالیدیتی است.

G:\1\raya\رایا مارکتینگ\seo\14\retina_1708x683_cover-ethereum-solidity-oracle-contracts-pt2-cd3dbde2a52e64e709b7244efaf925b1.png
سالیدیتی چیست و چه استفاده از در ساختار اتریوم دارد؟

استفاده از سالیدیتی در برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps)

همان‌طور که گفته شد سالیدیتی یک قرارداد هوشمند نیست. همچنین سالیدیتی یک dApp نیست. در واقع زبان Solidity قراردادهای هوشمند را ایجاد می‌کند. سپس می‌تواند برنامه‌ها را به یک زنجیره بلوکی پیوند دهد. با یادگیری Solidity، یک توسعه‌دهنده می‌تواند برنامه‌های غیرمتمرکز ایجاد کند که با بلاک چین‌ها تعامل دارند.

رقبای سالیدیتی در ایجاد اتریوم

رقبای اتریوم از نظر قراردادها را می‌توان در حال حاضر به دو گزینه اصلی TRON و EOS محدود کرد. بااین‌حال رقیب چندانی برای سالیدیتی وجود ندارد. به‌عنوان مثال. کیت توسعه EOS توانایی‌های رقابتی ایجاد قراردادهای هوشمند را ارائه می‌دهد، بااین‌حال، این کیت از زبان برنامه‌نویسی C++ استفاده می‌کند.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت