نقش وبسایت در فروش اینترنتی چیست؟ + عوامل تاثیرگذار آن

داشتن یک فروشگاه اینترنتی آنلاین چه مزایایی داشته و چگونه تاثیر گذار هستند؟ در این مقاله به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهیم. منظور از وبسایت‌، پلتفرم‌های آنلاینی است که با داشتن یک نام دامنه و فضای ذخیره سازی (هاست)، امکان ارائه محتوای دلخواه کاربر در فضای مجازی را دارد.

نقش وبسایت در فروش اینترنتی چیست؟

همانطور که می دانید، وب‌سایت‌ها یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌ها برای فروش از طریق فضای مجازی هستند. در این صورت شما می‌توانید از این نوع سامانه‌ها برای فروش، اطلاع رسانی، خدمات دهی، ثبت نام، سرگرم کردن و یا متصل شدن به دیگران استفاده کنید. یکی از مهم‌ترین اهداف ساخت سایت، امکان فروش اینترنتی در آن است که مزایای بسیار زیادی دارد.

از آنجایی که هدف اصلی در کسب‌و‌کارها، فروش است، وب سایت‌ها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید خدمات و محصولات خود را به صورت آنلاین ارائه نمایید. با این حال موفقیت در این امر نیازمند برخی پیش نیازها از جمله ساخت سایت‌های زیبا و بیان جزئیات، اعتماد سازی با اخذ مجوزها و امکان تعامل با مخاطب می‌باشد. در واقع، وب سایت‌ها از طریق ماژول‌هایی که دارند، قادر هستند تا امکان درج کالا و توضیحات، ثبت نام و دریافت اطلاعات کاربر و در نهایت پرداخت را داشته باشند.

نقش وبسایت در فروش اینترنتی تنها به این مورد خلاصه نمی شود. بلکه امروزه هر برند جا افتاده برای جذب مخاطبان و اعتمادسازی بیشتر، کسب‌و‌کارهای اینترنتی خود را ایجاد می‌کند تا کاربران به راحتی به خدمات و محصولات آن دسترسی داشته باشند. این وب‌سایت‌ها می‌توانند با معرفی هرچه بیشتر برند شما و جذب کاربر از طریق یک ارزش افزوده مانند تولید محتوا یا ارائه تخفیف‌های مناسبتی و غیره، امکان جذب مخاطبان بیشتری داشته باشند. همه این عوامل در راستای برندسازی فروشگاه شما انجام خواهد شد.

5 مزیت وب سایت فروشگاهی

اما با توجه به نقش وبسایت در فروش اینترنتی، چه مزایایی را می توان برای آنها در نظر گرفت؟ در این خصوص ده‌ها مورد قابل ذکر وجود دارند که 5 تا از مهم‌ترین آنها را در ادامه بیان می‌کنیم.

  • دسترسی سریع و آسان: نقش وبسایت در فروش اینترنتی علاوه بر فروش، امکان ایجاد دسترسی آسان‌تر برای مشتریانش است. از آنجایی که وب‌سایت‌ها به راحتی از طریق یک گوشی هوشمند با اینترنت نیز قابل نمایش هستند، کاربران شما می‌توانند از هر جایی به آن دسترسی داشته باشند.
  • لیست کردن محصول: مورد دیگری که می‌توان در این زمینه بیان کرد، امکان لیست کردن محصول و اعلام موجودی‌های فروش به کاربران است. ممکن است برخی از مشتریان شما، از برخی از محصولات شما اطلاعی نداشته باشند. در این صورت شما می‌توانید با لیست کردن تمام محصولات خود در این پلتفرم‌ها، آنها را آگاه سازید و تمام سلیقه‌های مشتریان خود را با نمایش این محصولات پوشش دهید.
  • هزینه کمتر: از جمله بزرگترین مزایایی است که می‌توانید برای نقش وبسایت در فروش اینترنتی درنظر بگیرید. در این حالت نیازی نیست تا در گام‌های اولیه، فروشگاه فیزیکی راه‌اندازی کرده و هزینه‌های فیزیکی فروشگاه خود را پرداخت کنید. شما می‌توانید تمام این هزینه‌ها را برای تبلیغات و سئو سایت خود اعمال کرده و شانس فروش‌تان را افزایش دهید.
  • انعطاف پذیری برای مشتریان: با توجه به ماهیت فروشگاه اینترنتی که یک پلتفرم آنلاین است، این امکان وجود دارد که خدمات شما به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته ارائه گردد. در این صورت شما می‌توانید فروش خود را در طول شبانه روز انجام داده و فرصتی را برای کسب سود از دست ندهید.

تاثیر وب سایت در رشد کسب‌و‌کار اینترنتی

تاکنون با مزایا و نقش وبسایت در فروش اینترنتی آشنا شدیم. حال این سوال مطرح می‌شود که تاثیر داشتن چنین پلتفرمی در رشد کسب‌و‌کار اینترنتی شما چگونه خواهد بود؟ در این رابطه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • افزایش کاربران: یکی از مزایای خوب داشتن کسب‌و‌کار اینترنتی آن است که می‌توانید دایره کاربران خود را افزایش دهید. در این حالت شما قادر هستید تا با سئو سایت خود، امکان بیشتر شدن کاربران سایت خود و در نتیجه افزایش مشتریان کسب‌و‌کارتان را داشته باشید.
  • آنلاین و بروز بودن سایت: یکی از نشانه‌های کسب‌و‌کارهای مورد اعتماد و اطمینان، زنده و بروز بودن آنها است. با توجه به نقش وبسایت در فروش اینترنتی و ارائه خدمات به صورت 24 ساعته، در این حالت شما قادر هستید با افزودن و ویرایش محصولات، بروزرسانی قیمت‌ها، برگزاری جشنواره‌های تخفیف و غیره، سایت و کسب‌و‌کار خود را برای مشتریان زنده نگهدارید.
  • ساخت یک کامیونتی: شما می‌توانید با ایجاد کسب‌و‌کار مجازی خود، یک کامیونتی از فن‌ها را برای برندتان ایجاد کنید. این مورد نیز جزوی از نقش وبسایت در فروش اینترنتی و برندسازی است. در این حالت این دسته از افراد می‌توانند با تبلیغات دهان به دهان و روش‌های دیگر، شهرت برند و فروش کالاهای شما را افزایش دهند.
  • دسترسی بیشتر: همانطور که در بخش مزیت‌ها نیز بیان شد، نقش وبسایت در کسب‌و‌کار آن است که دسترسی مشتریان به سایت شما را تسهیل کند. در این صورت شما می‌توانید با ایجاد سایت، از نظر دسترسی بیشتر کاربران خود به پلتفرم‌های دیگر نیز اقدام کنید. همچنین برای اینکه سرعت وبسایت فروشگاهیتان بالا باشد می توانید از هاست ووکامرس استفاده کنید.

سوالات متداول

در انتها از جمله سوالات متداولی که در مورد نقش وبسایت در فروش اینترنتی بیان می‌شوند، می‌توان گفت:

  • تاثیر وب سایت در کسب‌و‌کار چیست؟

جنبه‌های مختلفی از تاثیر وب سایت در کسب‌و‌کار وجود دارند که در این مقاله به صورت کامل راجع به آن توضیحاتی ارائه کردیم. از افزایش تعداد کاربران گرفته تا افزایش فروش کالاها، همگی می‌توانند در افزایش کسب‌و‌کار شما موثر باشند.

  • راه‌های گسترش تاثیر وب سایت در رشد کسب‌و‌کار اینترنتی کدامند؟

در این رابطه می‌توان به موارد مختلفی اشاره کرد که از جمله آنها باید به ساخت شبکه‌های اجتماعی، ساخت اپلیکیشن‌های PWA، ساخت بازی‌های موبایل و اپ‌های فروشگاهی و غیره اشاره کرد.

  • چرا نقش وبسایت در فروش اینترنتی مهم است؟

یکی از سوالات بسیار مهمی که در این زمینه باید به آن جواب دهیم، اهمیت نقش وب‌سایت‌های فروشگاهی است. امروزه با پیشرفت فضای مجازی، بسیاری از کسب‌و‌کارها به این حوزه ورود کرده‌اند. یک دلیل بسیار قانع کننده این است که فروشگاه شما از فعالیت در این فضا جا نماند.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت