معرفی 7 ابزار هوش مصنوعی AI + کاربردهای آن

معرفی 7 ابزار هوش مصنوعی AI + کاربردهای آن

اگر شما هم قصد استفاده از ثمره هوش مصنوعی را دارید، بهتر است با 7 ابزار کاربردی آن آشنا شوید. در سال 2022، شاهد رشد و پیدایش انواع مختلفی از برنامه‌های هوش ماشینی بودیم که هرکدام خدمات منحصر به فردی را ارائه می‌دادند. در ادامه به معرفی هفت تا از برترین پلتفرم‌هایی که توسط این تکنولوژی ساخته شده‌اند می‌پردازیم و شما را با کاربردهای جذاب آن بیشتر آشنا خواهیم کرد.

ابزارهای هوش مصنوعی چیست؟

ظهور ابزارهای هوش مصنوعی، یکی از اتفاقات بسیار جذاب در چند ماه گذشته بوده است. این موضوع اولین بار با اشتراک تصاویر ساخته شده توسط AI در Midjourney توانست توجه دنیا را به خود جلب کند. پس از آن بود که کنجکاوی کاربران فضای مجازی، آنها را به این سمت کشانید اما سرویسی که 1-2 ماه قبل در معرض عموم قرار گرفته است، تا حد بسیار خوبی توانایی هوش ماشینی را به ما نمایش داد. در ادامه با ما باشید تا به این ابزارها بپردازیم.

منظور از ابزارهای هوش ماشینی که با عنوان AI Tools هم شناخته می‌شوند، سرویس‌هایی هستند که با کمک این تکنولوژی، برای اجرای اهداف خاصی استفاده می‌شوند. شما می‌توانید همانند یک انسان با این ابزارها یا نرم افزارها تعامل داشته باشید و پاسخ یا فیدبکی که از آنها دریافت می‌کنید، تا حد بسیار خوبی مطلوب خواسته شما باشد. به طور کلی می‌توان این ابزارها را به 4 دسته تقسیم کرد که عبارتند از پلتفرم‌های هوش مصنوعی، چت بات‌ها، نرم افزارهای AI و نیز نرم افزارهای ماشین لرنینگ. هرکدام از این‌ها ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص خود را دارند.

ابزارهای هوش ماشینی به شما کمک می‌کنند تا در انجام وظایف خود کارآمدتر و دقیق‌تر عمل کنید و فرآیندی که قصد انجام آن را دارید، تسهیل نمایید. به همین جهت ما در ادامه می‌خواهیم به معرفی 7 تا از برترین پلتفرم‌هایی که تاکنون ساخته شده‌اند بپردازیم. شما می‌توانید این ابزارها را بر بستر وب، پلتفرم‌های جانبی مانند دیسکورد و غیره مشاهده کنید.

آشنایی با ابزارهای هوش مصنوعی

معرفی 7 ابزار هوش مصنوعی و کاربردهای آن

بدون معطلی به سراغ معرفی 7 تا از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی می‌رویم که به شرح زیر می‌باشند:

  1. ChatGPT: بدون شک اولین مورد از لیست 7 ابزار هوش مصنوعی برتر ما، چت جی پی تی نام دارد. این پلتفرم با کمک تکنیک‌های یادگیری براساس مدل GPT-3 ساخته شده و اولین بار کار خود را از 30 نوامبر سال 2022 شروع کرد. شما می‌توانید با این ربات تعامل داشته باشید و همانند یک انسان با او گفتگو کنید. برای استفاده از این برنامه که به صورت رایگان امکان پذیر است، می‌بایست ابتدا در وب سایت OpenAI یک حساب کاربری ساخته و به نشانی chat.openai.com مراجعه کنید. برخی از کاربردهای این ربات شامل جستجوی اطلاعات، حل کردن برخی از مسائل و پرسش‌های برنامه نویسی، نوشتن پلاگین و تولید محتوا، آموزش و تجزیه و تحلیل احساسات می‌باشند.
  2. Murf: ممکن است تا به حال اسم این ابزار را نشنیده باشید اما امکانات و کاربرد جذاب آن می‌تواند Murf را در لیست ما جای دهد. به لطف دقت و تکنولوژی AI به کار رفته در این برنامه، شما می‌توانید صداهایی واقع گرایانه را از متن تولید کنید و افکت‌های مختلفی را به آن اعمال نمایید. در کل بیش از 120 صدا و +20 زبان مختلف (غیر از فارسی) در این پلتفرم پشتیبانی می‌شوند. شما می‌توانید آن را در چهار پلن مختلف تهیه کرده (به همراه نسخه رایگان) که در نسخه Free نیازی به پرداخت نخواهید داشت.
  3. Midjourney: میدجرنی به عنوان یک ابزار سرگرم کننده هوش مصنوعی شناخته می‌شود که در ابتدای این مقاله نیز به آن اشاره کردیم. این برنامه هوش ماشینی از 12 ژوئیه سال 2022 رونمایی شده است و می‌توانید با استفاده از دستورات ربات Discord، متون خود را به تصاویر تبدیل کنید. یکی از نکات بسیار جذاب، امکان توصیف کردن و بیان جزئیات برای این ربات است. این برنامه توسط دیوید هولز توسعه داده شده و اکنون در 4امین بروزرسانی الگوی خود یعنی آلفا قرار دارد.
آشنایی با ابزارهای AI

دیگر ابزارهای AI کاربردی

در ادامه معرفی هوش مصنوعی و بهترین ابزارهای آن همچنین می‌توان به 4 پلتفرم دیگر نیز اشاره کرد که عبارتند از:

  1. Jasper: جسپر به عنوان ارائه دهنده پیشرو نرم افزار بازاریابی هوش مصنوعی شناخته می‌شود که به کسب و کار شما امکان آن را می‌دهد تا عملیات بازاریابی خود را ساده‌تر کنند. این ابزار هوش ماشینی در توانایی خود برای کمک به دیجیتال مارکترها جهت ایجاد و بهینه سازی محتوای بازاریابی با کمک الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی قابل توجه است. با این حال Jasper یک برنامه پولی است و در حالت پایه هزینه‌ای بالغ بر 59 دلار نیاز دارد.
  2. Topaz AI: اگر عکسی کم کیفیت داشته باشید، به خصوص عکس‌هایی که در آن تصاویری پیکسلی از چهره انسان‌ها وجود دارند، می‌توانید از این برنامه استفاده نمایید. در این حالت هوش ماشینی Topaz می‌تواند سطوح و بافت تصاویر را در چهره شما تا 4 برابر بهبود بخشیده و خروجی نهایی آن شما را بهت زده خواهد کرد.
  3. Adobe Podcast: یکی از ابزارهای بسیار جذاب به خصوص برای کسانی که در فضای مجازی تولید محتوای ویدیویی یا صوتی می‌کنند، ادوبی پادکست است. شما اکنون می‌توانید از قدرت هوش ماشینی در آن استفاده کرده و نویز ناشی از صدایتان را به طور کامل حذف کنید. این ابزار کاملا رایگان بوده و از این لینک قابل دسترسی است.
  4. Heyday: برای کسانی که در فضای مجازی گشت و گذار می‌کنند این ابزار کاربردی خواهد بود. به کمک این پلتفرم می‌توانید صفحاتی که بازدید کرده‌اید را ذخیره کرده و در کنار نتایج جستجو مشاهده کنید. در این حالت دیگر صفحاتی که قبلا مطالعه کردید و به دنبال آن هستید را گم نخواهید کرد.
معرفی ابزارها و کاربرد هوش مصنوعی

پرسش و پاسخ متداول

برخی از پرسش‌های متداولی که ممکن است کاربران راجع به ابزارهای هوش مصنوعی داشته باشند، عبارتند از:

  • هوش ماشینی چه کاری می‌تواند انجام دهد؟

با کمک AI می‌توانید سیستم‌های هوشمندی را توسعه دهید. در نتیجه این ابزارها یا پلتفرم‌ها می‌توانند برای انجام یکسری فعالیت‌های سطح پایین، جایگزین مشاغل خانگی و حتی اداری شوند. همچنین قابلیت‌های تکنولوژی AI به شما کمک می‌کند تا سیستم‌های هوشمند را برای انجام دقیق‌تر و سریعتر به کار بگیرید. به کمک ماشین لرنینگ، الگوریتم‌های مختلفی را با داده‌های بیشتر برای آنها تعریف نمایید و توانایی‌های آن را افزایش دهید.

  • ابزارهای هوش مصنوعی چگونه کار می‌کنند؟

طراحی و ساخت این ابزارها با تکنولوژی‌های هوش مصنوعی انجام می‌شود. به عنوان مثال، چت جی پی تی از یک فناوری پیشرفته به نام GPT-3 که توسط OpenAI توسعه یافته استفاده می‌نماید و از علم NLP برای پردازش و تعامل به زبان طبیعی و نزدیک به انسان استفاده می‌نماید. عملکرد و نحوه فعالیت این ابزار مناسب برای یادگیری عمیق هوش مصنوعی و نحوه کارکرد این گونه سیستم‌ها خواهد بود.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت