ووکامرس بهتر است یا پرستاشاپ

مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ؛ کدام بهتر است؟

ممکن است کمی در مورد پلتفرم های تجارت الکترونیک موجود در بازار تحقیق کرده باشید و نقاط قوت و ضعف آنها را با همدیگر بررسی کرده باشید؛ تا جایی که با یک مانع رایج روبه رو شده اید: «مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ؛ کدام بهتر است؟!»

وقتی بحث WooCommerce در مقابل PrestaShop قرار می گیرد، بیشتر کاربران این سوال را می پرسند که کدام یک را باید برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنند؟

هر دو پلتفرم عالی هستند و مطمئناً برنده مشخصی وجود نخواهد داشت. انتخاب هر کدام از این دو به کسب  و کار آنلاین و مهارت فنی شما بستگی دارد. با این حال در این مطلب به طور کامل به مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ می پردازیم تا بتوانیم در یک تصمیم گیری آگاه کمک کنیم.

بنابراین اگر قصد راه اندازی یک فروشگاه تجارت الکترونیک آنلاین را دارید، این مطلب برای شما مناسب خواهد بود.

ویژگی های پرستاشاپ PrestaShop

ویژگی های پرستاشاپ دربرابر ووکامرس

پرستاشاپ (PrestaShop)، یک پلتفرم منبع باز و رایگان است که بیش از یک میلیون کاربر از آن استفاده می کنند. این پلتفرم قابلیت راه اندازی تقریباً هر نوع فروشگاه آنلاین را دارد و روی هر هاستی قابل نصب است.

نسخه رایگان پرستاشاپ به طیف گسترده ای از قالب ها و ماژول های انجمن دسترس دارد و می تواند عملکرد یک فروشگاه آنلاین را از راه اندازی ساده تا سفارشی سازی محصولات و… را پشتیبانی کند.

یکی از اشکالات استفاده از PrestaShop (و اکثر پلتفرم فروشگاه سازهای منبع باز) این است که پشتیبانی اختصاصی به کاربران ارائه نمی دهد. این پشتیبانی شامل اسنادی آنلاینی است که در عیب یابی خطاها و دستیابی به اهدافتان کمک می کند. با این حال تا زمانی که به مشکل اساسی برخورد نکرده باشید نیازی به دسترسی به پشتیبانی اختصاصی ندارید.

با این حال بارزترین ویژگی های پرستاشاپ شامل موارد زیر است:

– سهولت نصب، راه اندازی و استفاده

– نسخه رایگان مناسب برای مشاغل کوچک و متوسط

– تنوع گسترده در ارائه قالب به ویژه قالب های واکنش گرا برای لپ تاپ، موبایل و تبلت

– پشتیبانی از ارزهای متعدد و بیش از 75 زبان

– دارای ماژول بازاریابی

– دارای بیش از 600 ویژگی عمومی و حرفه ای مانند تبلیغات سفارشی، مدیریت ارتباط با مشتری، ایمیل  خودکار، توضیحات محصول، دسته بندی محصولات همراه با مقادیر، ویژگی های سئو و…

ویژگی های ووکامرس WooCommerce

ویژگی و برتری های ووکامرس در برابر پرستاشاپ

از طرف دیگر ما ووکامرس را داریم که در اصل یک افزونه رایگان برای وردپرس است که این امکان را فراهم می سازد که یک وب سایت معمولی را به یک فروشگاه آنلاین تبدیل کنید.

برخلاف پرستاشاپ، ووکامرس نیازی به دانلود خارجی ندارد؛ در واقع می توایند آن را به راحتی به عنوان یک افزونه در وردپرس دانلود کنید.

یکی از مزایای کلیدی استفاده از WooCommerce این است که درک و پیاده سازی آن بسیار آسان است، به ویژه برای کسانی که قبلاً تجربه کار با داشبورد وردپرس و گزینه های آن را دارند.

اگرچه ووکامرس یک سیستم همه کاره است که هزاران پلاگین را ارائه می دهد و قادر به انجام طیف گسترده از عملکردها است اما اگر در مرحله راه اندازی و توسعه تجربه کافی نداشته باشید؛ قطعا کار با آن کمی سخت خواهد بود، و توجه داشته باشید که این فروشاه ساز با هاست ووکامرس تجربه بهتری دارد.

از ویژگی های بارز پلتفرم ووکامرس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– دارای راهنماهای نصب خودکار برای کاربران مبتدی

– دارای بهینه سازی خودکار برای موتورهای جستجو

– ارائه قابلیت گسترده در سفارشی سازی و شخصی سازی فروشگاه

– دارای قالب های گوناگون بهینه سازی شده برای موبایل

– ارائه گزارش های دقیق و جامع از داده ها و عملکردهای فروشگاه

جدول مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ در ویژگی ها

ویژگی ها

PrestaShop WooCommerce

قابلیت سفارشی سازی

عالی

قوی اما نیاز به مهارت فنی

رابط کاربری

User-friendly User-friendly

قالب طراحی

2500 قالب 28 قالب

ویژگی های تجارت آنلاین (Ecommerce)

بیش از 4 هزار ماژول

638 ماژول

قیمت

دانلود و نصب رایگان بدون هزینه ماهانه دانلود و نصب رایگان بدون هزینه ماهانه

کمیسیون در هر فروش

پشتیبانی از چندین زبان

بیش از 75 زبان

نیاز به نصب افزونه پولی

ویژگی های سئو

پیشرفته پیشرفته

پشتیبانی

فقط پرسش های رایج رایگان بدون پشتیبانی رسمی

مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ؛ سهولت استفاده

راه اندازی اولین فروشگاه آنلاین می تواند چالش برانگیز باشد بنابراین در مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ اساسی ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که فرآیند نصب، راه اندازی و مدیریت آن تا حد امکان آسان باشد.

برای نصب پرستاشاپ باید ابتدا نرم افزار دانلود کنید و سپس آن را روی هاست خود نصب کنید. از آنجایی که این یک پلتفرم بسیار محبوب است برخی از ارائه دهندگان هاست نصب آن را انجام می دهند.

پس از نصب باید به سراغ داشبورد پرستاشاپ بروید که بسیار راحت و ساده طراحی شده است و یک نمای کلی از عملکرد فروشگاه ارائه می دهد. برای راه بارگذاری اولین محصول نیز باید مراحل Catalog › Products › New Product  را طی کنید.

در بخش ویرایشگر (editor ) نیز می توانید به راحتی گزینه هایی مانند افزودن نام محصول، توضیحات و تصاویر را اضافه کنید و  برخی از تنظیمات اولیه بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)، گزینه‌های ارسال و موارد دیگر را انجام دهید.

به طور کلی، راه بارگذاری یک محصول جدید با استفاده از PrestaShop زمان زیادی طول نمی کشد و به لطف رابط کاربری بصری می توانید در عرض چند دقیقه همه چیز را مدیریت کنید.

برای نصب افزونه ووکامرس ابتدا باید وردپرس را روی هاست خود راه اندازی کنید. سپس در بخش افزونه های وردپرس این افزونه را راه ندازی کنید. مانند پرستاشاپ برخی از ارائه دهندگان هاست راه اندازی ووکامرس روی هاست را انجام می دهند.

زمانی که ووکامرس را نصب ئ فعال کنید؛ یک برگه چدید در داشبورد وردپرس خواهید دید، که تمام تنظیمات WooCommerce می توانید به راحتی در آنجا انجام دهید.

برای افزودن یک محصول جدید کافی است به بخش Products › Add New بروید. درد این بخش می توانید با استفاده از ویرایشگر کلاسیک وردپرس تمام توضیحاتی که محصول جدید نیاز دارد را اضافه کنید.

به طور کلی، استفاده از WooCommerce و PrestaShop بسیار آسان است. اگر قبلاً با وردپرس کار کرده باشید در مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ، ووکامرس برتری خواهد داشت اما اگر اولین بار است که به سراغ فروشگاه می روید قطعا پرستاشاپ برای تان مناسب خواهد بود.

جمع بندی

با مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ امیدوار هستیم که ویژگی هایی که برای راه اندازی فروشگاه آنلاین نیاز دارید را درک کرده باشید. درک تفاوت بین هر یک از این پلتفرم ها کلید تصمیم گیری درست است.

به یاد داشته باشید که هنگام مقایسه بین فروشگاه سازهای آنلاین باید چند فاکتور مهم مانند قیمت گذاری، سهولت استفاده، ویژگی های کلی و پشتیبانی را در نظر بگیرید.

نظر شما در مورد این دو پلتفرم پرطرفدار چیست؟ به نظر شما در مقایسه ووکامرس و پرستاشاپ کدام یک می توانند برنده فروشگاه ساز حرفه ای شوند؟ خوشحال می شویم نظرات تان را با ما خوانندگان در میان بگذارید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت