vercel چیست؟

Vercel ورسل چیست؟ (چه مزایا و معایبی دارد)

بهبود سرعت توسعه وب از موضوعات بسیار مهم برای توسعه دهندگان است. درک درست از این موضوع اهمیت زیادی دارد که Vercel ورسل چیست و چه کمکی به توسعه دهندگان می کند. زیرا با شناخت ورسل امکان ساخت اپلیکیشن های وب را خواهید داشت که از ابر (Cloud) پشتیبانی می‌کنند.
Vercel یک محصول فرانت اند را به عنوان یک سرویس می‌سازد (Frontend as a service) و به توسعه دهندگان کمک می کند که استقرار و اجرای برنامه های کاربردی را برای کاربران ساده کنند.

Vercel ورسل چیست؟

ورسل در حال تبدیل شدن به یک نام برجسته در فضای میزبانی فرانت اند است. ابزار Vercel یک پلتفرم ابری است که برای استقرار و میزبانی فرانت بهینه سازی شده است. این فناوری بر سرعت، سهولت استفاده و همکاری یکپارچه تاکید دارد و آن را به انتخابی محبوب برای توسعه دهندگان و سازمان ها تبدیل کرده است.

در اکثر مواقع به علت محدودیت هایی که وجود دارد، امکان گرفتن دمو و نمونه از پروژه‌های Next و React وجود ندارد. ولی ورسل با خدمات فضای ابری بسیاری از این چالش ها را با خدمات رایگان یا اشتراکی برطرف کرده است. بسیاری از توسعه دهندگانی که می دانند Vercel چیست و چه کاربردی دارد از آن به دلیل رابط کاربری ساده برای مدیریت پروژه ها استفاده می کنند.

کاربرد Vercel ورسل چیست؟

ورسل چیست و چگونه کار می کند.

Vercelدر درجه اول برای میزبانی سایت های استاتیک، برنامه های کاربردی تک صفحه ای (SPA) و معماری های JAMStack استفاده می شود. ورسل از استقرار مداوم Git ، HTTPS و شبکه جهانی تحویل محتوا (CDN) پشتیبانی می‌کند. بسیاری از توسعه دهندگان، Vercel را به دلیل ویژگی های مناسب توسعه دهندگی و عملکرد قوی آن برای میزبانی صفحات وب انتخاب می کنند. برخی از کاربردهای کلیدی ورسل عبارت اند از:

  • ورسل یک محصول فرانت اند به عنوان یک سرویس (Frontend-as-a-service product) است که کار برنامه نویسان را برای استقرار و اجرای بخش هایی از برنامه های کاربردی کاربر آسان می کند؛
  • Vercel  به تیم های توسعه اجازه می دهد تا فرانت اند را از بک اند مستقل کنند؛
  • استقرار ورسل ویژگی های مناسبی مانند پیش نمایش، ذخیره سازی ابری و کنترل پایگاه داده را ایجاد می کند؛
  • کاربرد کلیدی Vercel ورسل چیست؟ ورسل یک استاندارد برای تیم ها است تا به اجرای بخش هایی از برنامه های کاربردی بپردازند.

ورسل (Vercel) چگونه کار می کند؟

ورسل (Vercel) چگونه کار می کند؟

Vercel برای ارائه دهندگان Git محبوب است، زیرا قابلیت ادغام با GitLab، GitHub و Bitbucket را دارد. ورسل تغییرات را بررسی کرده و هر بار که تغییر جدیدی در فرانت اند ایجاد می کنید آن را مشاهده خواهید کرد.

ورسل (Vercel) از توابع بدون سرور پشتیبانی می کند و این امکان را می دهد که کدهای پشتیبانی را در پاسخ به درخواست HTTP اجرا کنید. این کار برخی از قابلیت های Backend را بدون نیاز به مدیریت همه سرور را امکان پذیر می کند.

حالا که می دانیم Vercel ورسل چیست باید به مزیت کلیدی آن توجه کنید. ابزار Vercel از یک CDN جهانی برای سرویس دادن به وب سایت از نزدیک ترین مکان فیزیکی به کاربر استفاده می کند. این قابلیت تضمین می کند که وب سایت بدون توجه به جایی که کاربران در آن قرار دارند با سرعت بالایی بارگذاری شود.

نحوۀ استقرار در Vercel چگونه است؟

استقرار در ورسل بسیار ساده است. ابتدا در Vercel و یک گیت ثبت نام کنید. سپس:

  1. کد فرانت اندی که آماده کردید را وارد یک مخزن Git کنید؛
  2. به ورسل وارد شوید و آن را به مخزن گیت متصل کنید؛
  3. در صورت نیاز به پیکربندی بپردازید. ابزار  Vercel به طور خودکار بسیاری از چارچوب های محبوب را شناسایی می کند؛
  4. با ورسل به استقرار سایت پرداخته و تغییرات را در آن به صورت زنده مشاهده کنید.

مهمترین زبان ها و فریمورک های قابل استفاده در Vercel ورسل چیست؟

مهمترین زبان ها و فریمورک های قابل استفاده در Vercel ورسل چیست

زبان های برنامه نویسی و فریمورک های مختلفی در ورسل قابل استفاده هستند که از آن ها برای توسعه وب، آنالیز داده ها و یادگیری ماشین استفاده می شود. برخی از این زبان های برنامه نویسی و فریمورک ها عبارت اند از:

  1. HTML/CSS؛
  2. جاوا اسکریپت؛
  3. تایپ اسکریپت؛
  4. Next.js؛
  5. Rust.

برای توسعه، کنترل، تست از گیت هاب (GitHub)، کوبرنتیس (Kubernetes) و ترافورم (Terraform) استفاده می شود. همچنین امکان توسعه کدها با استفاده از کتابخانه React در ورسل وجود دارد و یا شما می توانید هاست ناکست جی اس یا هاست نکست جی اس را به راحتی استفاده کنید

محدودیت های اصلی Vercel ورسل چیست؟

تمرکز اصلی ورسل بر روی frontend است. این در حالی است که عملکردهای بدون سرور Vercel برای کارهای ساده بک اند هم امکان پذیر هستند ولی برای نیازهای پیچیده یا پیشرفته مناسب نخواهند بود. محدودیت ها عبارت اند از:

  1. پشتیبانی از برخی زبان های برنامه نویسی: عملکردهای بدون سرور، ورسل از مجموعه ای محدود از زبان های برنامه نویسی پشتیبانی می کند؛
  2. پیچیدگی: ایجاد منطق های پیشرفته باعث ناکارآمدی می شود، زیرا به ساخت برنامه های رویدادمحور حیاتی دسترسی ندارید؛
  3. مشکلات مقیاس پذیری و عملکرد: برنامه های پیچیده با پردازش های سنگین در Backend به دلیل انعطاف پذیری محدود در انتخاب خدمات زیرساختی با چالش های مقیاس پذیری در ورسل روبه رو می شوند.

با توجه به این محدودیت ها به طور معمول از ورسل (Vercel) بیشتر برای توسعه فرانت استفاده می شود.

آیا ورسل برای شما مناسب است؟

بعد از آشنایی با اینکه Vercel ورسل چیست و چه کاربردی دارد، باید بررسی کنید که آیا این فناوری برای شما مناسب است یا نه؟!
اگر به دنبال راهی سریع و آسان برای پیاده سازی پروژه های وب با قابلیت مقیاس پذیری و پشتیبانی از فناوری وب مدرن هستید، ورسل انتخاب مناسبی است. رابط کاربری مناسب، امکان ادغام با ابزارهای توسعه وب محبوب و طرح های رایگان سخاوتمندانه در ورسل موجب شده تا بسیاری از توسعه دهندگان از آن استفاده کنند.

سرویس چابکان بهترین جایگزین ورسل

هاست چابکان یک سرویس ایرانی است که برای میزبانی وبسایت‌ها و برنامه‌های وب تابع بودجه خاصی است. اکنون به مقایسه هاست چابکان با Vercel می‌پردازیم و چهار دلیلی را برای اینکه چرا هاست چابکان نمونه انتخاب مناسبی برای فرانت‌اند کاران محسوب می‌شود، بیان می‌کنم:

  1. قراردادی مناسب : هاست چابکان ارائه‌دهنده قراردادی منعطف است که به فرانت‌اند کاران اجازه می‌دهد تا برنامه‌هایشان را با استفاده از زبان‌های متنوعی مانند HTML، CSS و JavaScript و انواع فریمورک های جاوا اسکریپت توسعه دهند. این برای توسعه‌دهندگان ایده‌آل است و امکان انتخاب ابزارهای مورد علاقه و پیاده‌سازی بهتر را فراهم می‌کند.
  2. پشتیبانی و خدمات فنی : هاست چابکان تیمی از توسعه‌دهندگان حرفه‌ای و پشتیبانی فنی قدرتمند دارد که در هر زمان برای رفع مشکلات و ارائه راهنمایی‌های لازم در دسترس شما هستند. این مسئله می‌تواند برای فرانت‌اند کاران در طول فرایند توسعه و راه‌اندازی وبسایت، ارزش بسیاری داشته باشد.
  3. هزینه مناسب : هاست چابکان برنامه‌های قیمتی مناسبی دارد که بر اساس نیازهای شما قابل تنظیم هستند. این به شما امکان می‌دهد که هزینه‌های خود را بهینه سازی کنید و به‌طور کلی صرفه‌جویی کنید.

سخن پایانی

Vercel  ورسل چیست؟
ورسل پلتفرمی خارق العاده برای میزبانی فرانت اند است که کمتر کاربران را با مسائل پیچیده مدیریتی در بک اند درگیر می کند. تجریه ایمن برنامه های وب و کارآمدی بالا، تمایز رقابتی یک کسب و کار محسوب می‌شود، اتفاقی که با ورسل رقم خواهد خورد. با کمک Vercel مقیاس پذیری و قابلیت اطمینان بهبود داده خواهد شد و عملکرد برنامه نویسان افزایش می یابد.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت