چرا هاست وردپرس باید ابری باشد؟

هاست وردپرس یکی از پیش نیازهای اساسی کسب‌و‌کارهای امروزی است که می‌خواهند سرعت و عملکرد پلتفرم خود را ارتقا دهند. CMS وردپرس که اکنون در ایران قدمتی به اندازه 1 دهه دارد، پیشرفت‌های بسیاری را تجربه کرده است. همین عامل سبب شده تا سایت‌های وردپرسی از پیچیدگی‌های بسیار بیشتری برخوردار شده و سنگین‌تر شوند. در راستای پشتیبانی کامل و حفظ سرعت و کیفیت این نوع سایت‌ها، نسل جدیدی از هاست‌های وردپرس روی کار آمده‌اند که به نام هاست ابری وردپرس شناخته می‌شوند. در ادامه به معرفی این مدل فضاهای ذخیره سازی می‌پردازیم.

منظور از هاست وردپرس چیست؟

وردپرس یکی از انواع سیستم‌های مدیریت محتوا به شمار می‌آید که می‌تواند ظرف مدت کوتاهی با نصب یک برنامه تحت وب، امکان انتشار انواع محتوا اعم از ویدیو، نوشته، عکس و غیره را در فضای وب امکان پذیر کند. امروزه به واسطه فرآیند آسان راه اندازی سایت که با وردپرس مشاهده می‌کنیم و امکانات قابل توجه آن، کاربرد این CMS به شدت افزایش یافته است. به همین جهت است که ما شاهد آن هستیم در حدود 33 درصد از کل سایت‌های دنیا از نوع وردپرسی بوده و ایران نیز در استفاده از این سیستم مدیریت محتوا، رتبه 3 را در جهان دارد.

برای میزبانی یا هاست وردپرس، با توجه به تکامل و سنگین بودن این سیستم‌های مدیریت محتوایی، نیاز به فضای ذخیره سازی قدرتمندی خواهید داشت. به هاست‌هایی که بتوانند قدرت و میزبانی بسیار خوبی را برای این نوع CMSها فراهم کنند، هاست وردپرس گفته می‌شود. در واقع هاست‌های وردپرس، همانند هاست‌های معمولی بوده اما از نظر قدرت سرورها و میزان منابعی که برای شما اختصاص می‌یابد، قوی‌تر هستند. از سوی دیگر باید بدانید که اینگونه سرورها از لحاظ امنیتی نیز ارتقا یافته‌اند. به همین خاطر می‌توانید به راحتی اقدام به خرید هاست نموده و از آن برای بهینه سازی سرعت و عملکرد سایت‌های وردپرسی خود استفاده کنید.

منظور از هاست ابری چیست؟

برای درک بهتر تفاوت هاست ابری با هاست معمولی باید با فضای میزبانی Cloud آشنا شوید. تاکنون در کنار هاست وردپرس، فضاهای ذخیره سازی وجود داشته‌اند که به صورت سنتی بر روی یک سرور فیزیکی ارائه می‌شدند. با پیشرفت تکنولوژی و نرم افزارهایی که در این حوزه ایجاد شده‌اند، اکنون شما می‌توانید شکل جدیدی از میزبانی وب سایت‌ها را مشاهده کنید که در آن مجموعه‌ای از کامپیوترهای مختلف (سرورها) برای ایجاد یک فضای ذخیره سازی بزرگ و پردازش به همدیگر متصل می‌شوند. به چنین حالتی، میزبانی ابری گفته می‌شود.

یک نکته دیگر در مورد هاست ابری آن است که این نوع فضاهای ذخیره سازی می‌توانند انعطاف پذیر باشند. بدین معنا که مدیر سرور قادر است به سیستم این شبکه دسترسی داشته و میزان پردازش CPU یا دیگر مشخصه را برای سایت مشخص کند.

چرا هاست وردپرس باید ابری باشد؟ + دلایل

حال این سوال مطرح می‌شود که چرا امروزه باید هاست وردپرس خود را به نسخه‌های جدیدتر یعنی مدل‌های ابری ارتقا دهیم و قید فضاهای ذخیره سازی سنتی را بزنیم؟ به این پرسش می‌توان به شیوه‌های مختلفی جواب داد. ابتدا اجازه دهید مزیت‌های این کار را بیان کنیم که می‌تواند درک درستی از هاست وردپرس ابری را برای شما بیان کند:

  • انعطاف پذیری بالا: همانطور که گفتیم، معمولا سیستم‌های مدیریت محتوا به دلیل پنلی که دارند، نصب قالب‌ها و افزونه‌های مختلف، به شدت سنگین‌تر شده و نیاز به منابع سخت افزاری و نرم افزاری بیشتری خواهند داشت. با توجه به سطح دسترسی که مدیریت این نوع شبکه‌های هاستینگ در اختیار ما قرار می‌دهد، شما می‌توانید منابع آن را کم و زیاد کرده و به همین جهت انعطاف پذیری خوبی در هندل کردن انواع سایت وردپرسی مانند فروشگاهی، شرکتی و غیره داشته باشید.

همچنین شما می‌توانید از مزیت‌های دیگر آن بهره ببرید که باعث می‌شوند تا هاست وردپرس به شدت جذاب بشود. از جمله می‌توان به داون تایم کمتر، انجام عملیات‌های سخت افزاری با حفظ اطلاعات سایت فعلی در سرورهای دیگر، افزایش توان پردازش در برابر بار ترافیک بالا و جلوگیری از داون شدن سایت اشاره کرد.

شما کاربران می‌توانید برای بهره مندی از نسل جدید سرویس‌های ذخیره سازی سایت، از خدمات چابکان استفاده کنید. این مجموعه ارائه کننده هاست وردپرس ابری بوده و می‌تواند برای CMSها و دیگر پلتفرم‌های برنامه نویسی شده، چنین فضاهای میزبانی را ارائه کند.

پرسش‌های متداول

در انتها راجع به برخی از پرسش های متداولی که ممکن است در خصوص هاست وردپرس داشته باشید پاسخ می‌دهیم که عبارتند از:

  • مزایای هاست وردپرس ابری نسبت به مدل معمولی چیست؟

در طول مقاله به چند مورد مهم اشاره کردیم. با این حال می‌توان گفت: سرعت بالاتر سایت‌های وردپرسی، قابلیت راه اندازی و نصب سریع، پایداری و در دسترس بودن همیشگی سایت.

  • هاست‌های ابری به چه اشکالی ارائه می‌شوند؟

شما می‌توانید این نوع هاست‌ها را به صورت رایگان، دانلودی، نمایندگی و هاست‌های داخل ایران و خارج تهیه کنید.

  • مهم‌ترین فاکتور در تهیه هاست WordPress چیست؟

برای آنکه بتوانید از نهایت ظرفیت این نوع فضاهای ذخیره سازی ابری به عنوان هاست وردپرس استفاده کنید، می‌بایست سرویس خود را از مجموعه‌های معتبر دریافت کنید. بنابراین توصیه می‌کنیم به سراغ برندهای اثبات شده و معتبر از جمله چابکان بروید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت